» آخرین اخبار » گیلان » جهاددانشگاهی به دنبال عملیاتی کردن ایده‌ها در جهت رفع نیازها است

جهاددانشگاهی به دنبال عملیاتی کردن ایده‌ها در جهت رفع نیازها است

مرداد ۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان گفت: جهاددانشگاهی به دنبال عملیاتی کردن ایده‌ها در جهت رفع نیازها است و به پشتوانه نیروهای متعهد و متخصص با تمام توان برای ارائه خدمات کاربردی در سطح جامعه و استان اعلام آمادگی می‌کند.

دکتر حمیدرضا مسکنی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان که به مناسبت فرارسیدن چهل‌ودومین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان مولود مبارک انقلاب، از نهادهایی است که به دنبال عملیاتی کردن ایده‌ها در جهت رفع نیازها است و به پشتوانه نیروهای متعهد و متخصص با تمام توان برای ارائه خدمات کاربردی در سطح جامعه و استان اعلام آمادگی می‌کند.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان افزود: یکی از کارهای مهمی که در حال حاضر در جهاددانشگاهی استان پیگیر آن هستیم تاسیس مرکز جامع درمان سرطان سینه است که با وجود مطالعات انجام گرفته گیلان در این حوزه رتبه دار است. این مرکز ضمن غربالگری به درمان سرطان سینه با سلول‌های بنیادی کمک می‌کند؛ بودجه لازم هم جهت تاسیس این مرکز پیش بینی شده و اکنون در فاز مطالعاتی و جانمایی آن هستیم.

مسکنی افزود: متاسفانه از گیلان ۱۵ هزار نفر برای درمان به مراکز درمانی در تهران مراجعه می‌کنند که با تاسیس این مرکز در گیلان، از هزینه‌های رفت ‌و آمد و اسکان بیماران و همراهان آنان کاسته می‌شود و هم می‌تواند استان معین درمان سرطان سینه در منطقه شمال کشور باشد.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان با اشاره به فعالیت سه مرکز مهارت محور در این نهاد خاطرنشان کرد: مبنای فعالیت مراکز مهارت‌محور جهاددانشگاهی شناسایی، آموزش و اشتغال است؛ اجرای طرح ملی آموزش و اشتغال زنان سرپرست خانوار یکی از همین نمونه‌هاست.

وی با بیان اینکه پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی یک ظرفیت ملی مستقر در استان است، گفت:  بسیاری از پروژه‌های این پژوهشکده در سطح ملی به انجام رسیده، با توجه به مشکلات زیست محیطی و پسماند در استان، شایسته است بیش از پیش پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های پژوهشکده محیط زیست در استان مورد بهره برداری قرار گیرد و این پژوهشکده آمادگی خود را جهت ساماندهی حوزه پسماند، رودخانه‌ها و آب اعلام می‌کند.

مسکنی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی با تکیه بر روحیه جهادی، بیان کرد: حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی در کنار اقدامات شاخصی که در حوزه دانشگاه دارد، با وجود سازمان دانشجویان برنامه‌های متفاوتی را برای دانشجویان برنامه‌ریزی و اجرا کرده، اعتقاد بر این است اگر از وقت دانشجویان استفاده بهینه نکنیم، دیگران برای آنان برنامه ریزی می‌کنند؛ در این راستا افراد مستعد در حوزه‌های فرهنگی شناسایی، مسیرسازی و هدایت می‌شوند تا در کنار شکوفایی و بالندگی، روحیه جهادی در آنها تقویت شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×