» دسته‌بندی نشده » مسئولین استان مرکزی روی عوارض آلایندگی به عنوان منبع درآمد حساب باز نکنند

مسئولین استان مرکزی روی عوارض آلایندگی به عنوان منبع درآمد حساب باز نکنند

تیر ۳۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/مرکزی رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مسئولین استان بر عوارض آلایندگی به عنوان منبع درآمد حساب باز نکنند، تاکید کرد: در واقع باید به سمت حذف آلایندگی حرکت کرد.

دکتر علی سلاجقه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ در شورای اداری شهرستان اراک، با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با کلیدواژه انقلابی “مردمی” مانده و می ماند، اظهار کرد: زمانی این کلیدواژه محقق می شود که مردم را در کنار خود داشته باشیم و با حذف مردم، دولت معنایی نخواهد داشت و دولت تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت دستاوردهای بسیار خوبی را در عرصه بین الملل کسب کرده است، گفت: آنچه امروز در دنیا و منطقه حرف اول را می زند اصول جمهوری اسلامی ایران است و هر روز دولت های منطقه علاقمند به حضور در کشور هستند و تقاهم نامه هایی منعقد می شود و ابر قدرتها در برخی از مسائل از ایران طلب استمداد دارند.

سلاجقه تصریح کرد: دولت پشت سر مقام معظم رهبری پیش می رود و باید جهاد تبیین محقق شود.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم و با بیان اینکه مردم شرایط خوبی ندارد و سفره مردم کوچک شده است چراکه میراث دار معضلات بسیاری هستیم و از طرفی، انتظار از این دولت بسیار است، گفت: قطعا معجزه نمی کنیم اما با تمام توان در خدمت مردم هستیم و مردم زمانی که طعم عدالت را بچشند پای انقلاب می مانند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور  با تاکید براینکه انتظار امروز از دولت در واقع انباشت انتظارات از دولت است و سعی در پاسخ آن داریم، گفت: تیم اقتصادی دولت با همه توان فعال است که این فشار را از دوش مردم بردارد.

وی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به استان مرکزی اظهار کرد: بازدیدهای کاملا سرزده از استان از جمله شرکت ایرالکو انجام گرفت، البته تعطیلی پنجشنبه های استان دردآور است، اما گرد چند میکرونی را بر روی شهر دیدم که حاصل فعالیت شرکت ایرالکو بود، مسئولین استان بر عوارض آلایندگی به عنوان منبع درآمد حساب باز نکنند، در واقع باید به سمت حذف آلایندگی حرکت کرد.

سلاجقه با تاکید براینکه اگر به دنبال ایجاد خطوط تولید جدید هستیم باید خطوط تولید قدیمی از مدار خارج شود، افزود: از نیروگاه نیز بازدید داشتیم، اینکه گفته می شود که فضای سبز ایجاد شده است، در واقع این فضا برای پرسنل ایجاد شده است و نباید منتی بر مردم گذاشته شود چراکه مردم استفاده ای از آن فضای سبز ندارند.

وی تصریح کرد: اولویت اول تحقق مسئولیت های اجتماعی صنایع رفع آلودگی است، مازوت سوزی مساوی با اعتماد سوزی است، بر این اساس رایزنی شده است که نیروگاه در زمستان روزانه سه میلیون مترمکعب گاز در اختیار داشته باشد و تلاش می کنیم که حتی شورای عالی امنیت نیز به سمت تصمیم جهت مازوت سوزی حرکت نکند، همچنین باید روند شیوع بیماری ها نیز رصد شود و علت آنها نیز باید ارزیابی و بررسی شود.

سلاجقه با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود، گفت: طلاق در اراک بیداد می کند و بنیان خانواده دچار تزلزل شده است و با وجود صنعتی بودن این شهرستان، وجود نرخ بیکاری ۱۲.۲ درصد پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به بازدید از تالاب میقان اراک افزود: دپوی صورت گرفته توسط شرکت املاح معدنی با رطوبت ۴۵ درصدی مشکل خاصی ندارد اما مسئله بازگشت باطله هاست، کویر میقان یک اکوسیستم بکر است و دگردیسی صورت گرفته حتما مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در خصوص تامین آب برای روستاها گفت: حتما تلاش می کنیم که این مسئله به سرعت حل شود و مباحث مطرح شده در ملاقات عمومی دسته بندی می شود و قطعا مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در این سفر اعتبارات نقد به استان اختصاص می یابد، تاکید کرد: حتما باید این منابع به نحو مطلوب مدیریت شود و در جای درست هزینه شود و نحوه هزینه کرد آن نیز به مردم اعلام شود.

وی اظهار کرد: استان مرکزی مهد علما مفاخر و مشاهیر است و مسلما نمی توان شرایط نامطلوب را در این استان برتابید و دولت هم این وضعیت را بر نمی تابد، آلودگی هوا، آب و خاک قابل پذیرش نیست، آلودگی روحی و پژمردگی مردم نیز به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و باید شرایط روحی و روانی مردم اراک در کنار وضعیت اقتصادی و اجتماعی آن سامان یابد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×