» آخرین اخبار » گیلان » برند شهر خلاق خوراک سرمایه فرهنگی و اجتماعی رشت است

برند شهر خلاق خوراک سرمایه فرهنگی و اجتماعی رشت است

تیر ۲۶, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، برند شهر خلاق خوراک را سرمایه فرهنگی و اجتماعی دانست و اضافه کرد: شهر خلاق خوراک یک رویداد مهم ملی است و برای اینکه این حرکت خودش را نشان دهد باید به ابزار رسانه مجهز شود.

رضا ثقتی در همایش نقش رسانه ها در توسعه برندسازی شهر خلاق خوراک رشت، فرهنگ و هنر و رسانه را ماناترین و ژرف ترین و اثرگذارترین ابزار در دست کارگزاران نظام دانست و اظهار کرد: هر پیام و سیاست و ایدئولوژی و رویدادی که در این بستر منتقل شود به هدف می رسد.

وی با اشاره به ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در سال ۹۴، تصریح کرد: همایش نقش رسانه ها در توسعه برندسازی شهر خلاق خوراک باید هفت سال پیش برگزار می شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در کنار سرمایه های فرهنگی و هنری و ادبی و تاریخی گیلان و رشت، خوراک ما برند شده است، گفت: شهر خلاق خوراک یک رویداد مهم ملی است و برای اینکه این حرکت خودش را نشان دهد باید به ابزار رسانه مجهز شود.

ثقتی با تاکید بر لزوم حفاظت و حراست از قله های فرهنگی و هنری استان، عنوان کرد: بسیاری از رویدادهای فرهنگی و اجتماعی که متعلق به گیلان بود را رها کردیم، اما امروز باید این رویدادها را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه رویداد شهر خلاق خوراک نیز در برهه ای رونق داشت و سپس این قله را رها کردیم، متذکر شد: باید از مشاهیر ملی و مذهبی خودمان که سرمایه های عظیم فرهنگی و اجتماعی هستند پاسداری کنیم و اگر استان های دیگر شخصیتی مانند شهید املاکی را داشتند، قطعا کارهای زیادی می کردند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان هر کدام از رسانه های گیلان را دارای بیش از ۱۰ هزار دنبال کننده دانست که روزانه جویای سیاست های فرهنگی و اجتماعی شهر هستند و بیان کرد: گیلان در حوزه رسانه های مکتوب جایگاه هفتم و در حوزه رسانه های مجازی جایگاه سوم کشوری را دارد و عضو کارگروه رسانه وزارت ارشاد هستیم.

وی با بیان اینکه رسانه ها به تنهایی یک ملت هستند، زیرا می توانند سیاست های فرهنگی و اجتماعی را به دست مخاطبان برسانند، خاطرنشان کرد: رسانه ها همیشه پای کار نظام هستند؛ در عین حال عدالت رسانه ای و عدالت اجتماعی را رعایت می کنند.

ثقتی، برند شهر خلاق خوراک را سرمایه فرهنگی و اجتماعی دانست و اضافه کرد: به زودی جشنواره های فرهنگی و هنری استان را احیا می کنیم و تا پایان سال ۱۷ هفته فرهنگ و هنر خواهیم داشت؛ همچنین جشنواره رسانه ای رضوی را در بهمن امسال برگزار خواهیم کرد.

عبدالمهدی مستکین، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز، با تاکید بر لزوم قرار گرفتن شهر رشت در مسیر توسعه، اظهار کرد: توسعه پایدار یکی از مهمترین مولفه‌ها و موضوعات حال حاضر دنیاست.

وی ادامه داد: اگر مسئولان به هوش باشند می‌توانند از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی برای رشد و پیشرفت استفاده کرده و از گام نهادن در مسیری که شهر را در تباهی قرار گیرد، جلوگیری به عمل آورند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، استفاده از فرصت برای تغییرات جدید و نو توسط سازمان شهرداران را متذکر شد و با بیان اینکه سخنان کلیشه‌ای هیچ فایده‌ای برای شهر ندارد، خاطرنشان کرد: سرزمین ایران نیاز به انسان هایی دارد که با تمام وجود برای آبادانی این آب و خاک تلاش کنند و قبل از آن این تغییر را در وجود خود رقم بزنند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×