» آخرین اخبار » گیلان » ایجاد انگیزه و حساسیت برای حفظ حجاب مورد توجه باشد
ایجاد انگیزه و حساسیت برای حفظ حجاب مورد توجه باشد

ایجاد انگیزه و حساسیت برای حفظ حجاب مورد توجه باشد

تیر ۲۶, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه شایسته جامعه اسلامی نیست در برابر ناهنجاری‌ها بی‌تفاوت باشد، گفت: ایجاد انگیزه و حساسیت برای حفظ حجاب یکی از مهمترین‌کارها است زیرا دشمن در این‌ سال ها در برابر ناهنجاری‌های فرهنگی و بی‌حجابی حساسیت‌زدایی کرده است.

سید عبدالجواد شمس‌الدین در نشست تخصصی تبیین شاخص‌های عفاف و حجاب از مجموعه برنامه‌های رویداد فرهنگی گوهرشاد که در مرکز همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد انزلی برگزار شد، با تبریک اعیاد دهه ولایت، اظهار کرد: در آستانه عید اکبر امت اسلام؛ عید غدیر خم هستیم.

وی با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا تصریح کرد: غدیر منشا هدایت امت پس از پیامبر اکرم (ص) بود و باید در مصدر اداره جامعه قرار می‌گرفت تا مسیر تعالی انسان‌ها همانگونه که در غدیر دین به اکمال رسید سعادت انسان ها به مسیر کمال و سعادت می‌رفت اما دسیسه دنیاطلبان و مستکبران‌ آن روز در ایجاد انحراف در این‌ مسیر بود و تا به امروز ادامه دارد.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) بزرگترین شهید امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: در امر به معروف و نهی از منکر با این‌ گستردگی باید ارزیابی ما از شرایط ارزیابی دقیقی باشد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از اظهاراتی که گاهی اوقات صورت می‌گیرد به نظر دقیق نیست، تصریح کرد: جامعه ما دینی است و بانوان ما در جامعه اسلامی عفیفانه و مجدانه از حجاب و پرچم عفاف در جامعه پاسداری کردند و می‌کنند و قیام گوهرشاد گویای همین امر است.

حجت‌الاسلام‌ شمس‌الدین گفت: امروز در جامعه دچار خودحصری شدیم‌ و اگر دشمنان و استکبار جهانی در کشف حجاب بی حجابی را ترویج کردند آن روز زنان محجبه ما به لحاظ شرایط مجبور شدند در خانه بنشینند ولی امروز باید عکس باشد و بانوان محجبه عرصه اجتماع را به گونه‌ای پر کنند که دیگران احساس امنیت نکنند؛ نه اینکه ما به عرصه نیاییم و عده‌ای فضا را در دست بگیرند و ما فکر کنیم در اقلیت هستیم که البته نیاز به ساز و کار دارد و مسئولان باید مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: بر هیچ کسی پوشیده نیست که استکبار جهانی در طول تاریخ برای محو آثار و نشانه‌های دین در همه عرصه‌ها مجدانه تلاش کرده و می‌کند و ما نباید فراموش کنیم در یک جنگ ظالمانه نابرابر قرار گرفتیم؛‌ خصوصا بعد از انقلاب اسلامی، در میدان‌ نبرد در هر بخشی نیاز به هم‌افزایی، هماهنگی و برنامه‌ریزی برای مقابله با دشمن داریم.

امام‌ جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در امر حجاب و عفاف و مقابله با معضلات فرهنگی این حوزه نیاز به چند کار داریم، گفت: ایجاد انگیزه و حساسیت برای حفظ حجاب یکی از مهمترین کارها است زیرا دشمن در این‌ سال ها در برابر ناهنجاری‌های فرهنگی و بی‌حجابی حساسیت‌زدایی کرده و امروز ما نیاز داریم زدودن آن را در دستور کار قرار دهیم زیرا شایسته جامعه اسلامی نیست در برابر ناهنجاری‌ها بی‌تفاوت باشد.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با تاکید بر اینکه در مواردی دشمن از حساسیت‌زدایی فراتر رفته و حضورش در برخی خانواده‌ها و کارگزاران نظام‌ اسلامی اثبات کردند، افزود: اگر کسی می‌خواهد مدیر یک مجموعه باشد اول باید از خودش شروع کند و خدای متعال نیز در قرآن کریم فرموده اصلاح امور را از خودتان شروع کنید و این مسئله مهم از دستورات خداوند است و اگر این مقوله را مورد توجه داشته باشیم و اولین قدم را اینگونه آغاز کنیم‌ بسیاری از مشکلات حل می‌شود و نیازی به دستگاه‌های عریض و طویل نیست.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره یه اینکه قبل از اینکه سراغ افرادی که عناد دارند و یا کم‌توجه و بی‌توجه به حجاب هستند برویم سراغ دستگاه‌های متولی و فرهنگ‌ساز برویم، تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگ‌ساز نباید در مقوله عفاف و حجاب بی‌تفاوت باشند.

وی تصریح کرد: برای عفاف و حجاب نیاز به طراحی داریم، زیرا در برابر دشمن نمی‌توانیم بدون شناسایی عملیاتی را شروع کنیم و در قرارگاه باید این‌ مسائل را پیش‌بینی کرد و نقاط آسیب و قوت خودمان و دشمنان را بشناسیم.

همچنین در این مراسم علی‌اوسط اکبری مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به میزبانی منطقه آزاد انزلی برای رویداد ملی گوهرشاد و همایش زیست عفیفانه، اظهار کرد: شاهد استقبال گسترده هم‌استانی‌ها از همایش عفاف و حجاب بودیم و این نشان می‌دهد جامعه ما هنوز هم دنبال اهداف اعتقادی است.

وی افزود: جهان امروز رفتار انسان‌ها را دگرگون می‌کند و متاسفانه اینگونه رفتارها مبانی اعتقادی جامعه را تنزل می‌دهد؛ یعنی وقتی ما از مبانی عقیدتی خودمان فاصله بگیریم همه مشکلات جامعه به سمت ما سرازیر می‌شود.

اکبری مقدم‌ تصریح کرد: در چنین جامعه‌ای پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر یکی از اساسی‌ترین کارهاست و باید کار فرهنگی را از آغازین روزهای زندگی یک کودک که وارد جامعه می‌شود آغاز کنیم و همراه او باشیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×