» آخرین اخبار » گیلان » امت اسلامی بر تقویت وحدت اهتمام داشته باشد

امت اسلامی بر تقویت وحدت اهتمام داشته باشد

تیر ۲۴, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، با اشاره به نقش جوانان در تقویت وحدت امت اسلامی در کلام رهبری معظم، خاطرنشان کرد: امت اسلامی بر تقویت وحدت اهتمام داشته باشد.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، اظهار کرد: نهاد شورای نگهبان نقش مهم و برجسته ای در صیانت از اصول و ارزش های انقلاب اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه همواره دشمن در تلاش است تا جایگاه شورای نگهبان را متزلزل کند، افزود: در ایام انتخابات شاهد توطئه های زیادی از سوی دشمنان داخلی و خارجی هستیم، اما با راهبرد شورای نگهبان همواره از آرای مردم و جمهوریت و اسلامیت نظام صیانت شده است.

امام جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن دهه امامت و ولایت و اهمیت عید غدیر در فرهنگ اسلامی، عنوان کرد: قرآن کریم و پیامبر(ص) از عید غدیر به عنوان روز اکمال دین یاد می کنند و لذا عید اکبر مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم تبیین واقعه غدیر خم و اجرای برنامه های فرهنگی برای آشنایی جامعه با این عید بزرگ، یادآور شد: امروز والدین وظیفه دارند فرزندان خود را با فلسفه غدیر آشنا کنند؛ متاسفانه در تاریخ اسلام شاهد غفلت های زیادی درباره مسئله امامت و ولایت بودیم و دشمنان اهل بیت(ع) سعی در منحرف کردن مردم از این جریان نورانی داشتند.

وی در ادامه به پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت الله الحرام اشاره کرد و گفت: پیام رهبر انقلاب برای امت اسلام همواره حاوی راهبردهای معنوی و سیاسی است که بر اصل وحدت و دشمن شناسی تاکید دارد. در واقع مقام معظم رهبری وحدت امت اسلام را بزرگترین پیام حج معرفی کردند که باید از این ظرفیت برای مقابله با دشمنان استفاده کرد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به نقش جوانان در تقویت وحدت امت اسلامی در کلام رهبری معظم، خاطرنشان کرد: امت اسلامی بر تقویت وحدت اهتمام داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی به پشتوانه ملت بصیر و آگاه و ولایتمدار به نقطه اتکای منطقه تبدیل شده و همگان به اقتدار ایران اذعان دارند، اما در مقابل دشمنان برای ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی در افکار عمومی جهان شبانه روز در حال توطئه چینی هستند.

امام جمعه رشت، با اشاره به حضور مقتدر منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی، عنوان کرد: امروز دشمن از قدرت جمهوری اسلامی هراس دارد و لذا تمام امکانات و ابزارهای خود را پای کار آورده تا به نظام ما خدشه وارد کند. در این راستای جنگ توام اقتصادی و فرهنگی را در دستور کار دارد، اما به کوری چشم دشمن، جمهوری اسلامی ایران از آسیای میانه تا آمریکای لاتین را فتح کرده و به الگویی برای ملت‌ها را تبدیل شده است.

وی یکی از توطئه های شوم دشمن برای تضعیف جمهوری اسلامی را راه اندازی جنگ ادراکی از طریق رسانه ها و فضای مجازی دانست و بیان کرد: دشمن می خواهد بر درک و فهم و آگاهی مردم اثر بگذارد تا آنان را از همراهی و پشتیبانی جمهوری اسلامی باز دارد، اما دشمن شناسی و حضور در صحنه ملت همواره پیروزی نظام و شکست دشمن را رقم می زند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به بازتاب مشکلات جمهوری اسلامی در رسانه های معاند و سانسور خبری گرفتاری های غرب، خاطرنشان کرد: بزرگنمایی و سیاهنمایی از وضعیت کشور سلاح دشمن در جنگ ادراکی و شناختی است؛ البته کمبودها و مشکلات اقتصادی قابل کتمان نیست، اما باید در کنار هم باشیم و دشمن را به عقب برانیم و راه رشد و تعالی را طی کنیم تا به وضعیت مطلوب و در شان ملت ایران برسیم.

وی از مسئولان خواست رفع مشکل آب کشاورزی را جدی بگیرند و یادآور شد: خوشبختانه کشاورزان علیرغم کمبود منابع آبی سال زراعی را طی کردند که نتیجه یک مدیریت منطقی بود و همین روند باید ادامه پیدا کند تا مشکلات را به حداقل برسانیم و کشاورزان کمترین دغدغه را داشته باشند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×