» آخرین اخبار » گیلان » عدم مشاهده مورد مثبت وبا در گیلان/ خطر برای کودکان و سالمندان

عدم مشاهده مورد مثبت وبا در گیلان/ خطر برای کودکان و سالمندان

تیر ۲۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان معاون فنی علوم پزشکی گیلان این بیماری را بدون تب و درد دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین نشانه آن اسهال حاد آبکی است که به صورت ناگهانی و برق آسا اتفاق می افتد.

دکتر احمد قیامی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه تاکنون مورد مثبت اثبات شده توسط آزمایشگاه های معتبر از لحاظ بیماری التور(وبا) نداشتیم، اظهار کرد: التور یک بیماری میکروبی است که در سوش های مختلف می تواند افراد را مبتلا می کند.

وی با بیان اینکه باکتری وبا از طریق آب آشامیدنی آلوده، سبزیجات آلوده و مواد غذایی آلوده که در اماکن آلوده تهیه و عرضه می شوند، افراد را مبتلا می کند، افزود: افراد آلوده هم از طریق تماس دست به سایر افراد منتقل می کنند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، التور را بیماری مدفوعی – دهانی دانست و گفت: اگر مدفوع آلوده به طریقی به دست ما برسد و مواد آلوده را مصرف کنیم، موجب التور می شود.

قیامی این بیماری را بدون تب و درد دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین نشانه آن اسهال حاد آبکی است که به صورت ناگهانی و برق آسا اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه بیماری وبا برای کودکان و سالمندان خطرناک است، زیرا کمتر می توانند تنش حجمی را تحمل کنند، یادآور شد: حتما سبزیجات را ضد عفونی کنید و از اماکن مشکوک و غیر مجاز مواد غذایی مصرف نکنید و با افراد بیمار تماس نداشته باشید و این افراد را قرنطینه کنید.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×