» دسته‌بندی نشده » نخست وزیر سریلانکا استعفا کرد/ رئیس جمهور ۱۳ ژوئیه می رود

نخست وزیر سریلانکا استعفا کرد/ رئیس جمهور ۱۳ ژوئیه می رود

تیر ۱۸, ۱۴۰۱ 0۰


بعد از آنکه رهبران احزاب در سریلانکا از نخست وزیر و رییس جمهور این کشور درخواست کردند که در پی اعتراضات گسترده، از پست‌هایشان استعفا دهند، نخست وزیر سریلانکا با استعفا از منصبش موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سخنگوی نخست وزیر سریلانکا امروز (شنبه) اظهار کرد که رانیل ویکرمسینگه، نخست وزیر به رهبران احزاب اعلام کرده زمانی که تمامی طرف‌ها در مورد تشکیل دولت جدید به توافق برسند، وی استعفا خواهد داد.

این امر پس از بزرگترین موج اعتراضات در سریلانکا رخ داد. معترضان سریلانکایی معتقدند که گوتابایا راجاپاکسه، رییس‌جمهور سریلانکا مسئول بدترین بحران اقتصادی در این کشور است.

روزنامه سریلانکا آدادرانا به نقل از ماهیندا یاپا آبیواردانا، رئیس پارلمان سریلانکا گزارش داد که گوتابایا راجاپاکسه، رئیس جمهور سریلانکا در ۱۳ ژوئیه(۲۲ تیر) استعفا خواهد داد.

آبیواردانا تصمیمات اتخاذ شده در نشست اضطراری امروز رهبران حزب را که در پاسخ به اعتراضات گسترده در کلمبو تشکیل شده بود، به راجاپاکسه اطلاع داد. در این نامه خواستار استعفای فوری رئیس‌جمهور راجاپاکسه و نخست‌وزیر رانیل ویکرمسینگه شد و مقرر شد پارلمان ظرف ۷ روز برای تعیین رئیس‌جمهور موقت تشکیل شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×