» آخرین اخبار » گیلان » پل روگذر خمام مانع توسعه شهر شده است
پل روگذر خمام مانع توسعه شهر شده است

پل روگذر خمام مانع توسعه شهر شده است

تیر ۱۶, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان نماینده رشت و خمام در مجلس، با بیان اینکه برای حل مشکلات و توسعه و عمران شهری نباید بگوییم موانع قانونی وجود دارد، گفت: به این نتیجه رسیدیم که پل روگذر خمام مانع توسعه شهر شده است.

محمدرضا احمدی در جلسه هم‌اندیشی معضل مربوط به پل روگذر و کمربندی خمام که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه همه با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنیم، اظهار کرد: همه مسئولان مربوطه باید یکصدا باشیم و برای حل این مشکل تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات و توسعه و عمران شهری نباید بگوییم موانع قانونی وجود دارد، افزود: قانون آمده تا مشکلات مردم را برطرف کند و اگر قرار باشد یک قانون مردم را در تنگنا بگذارد که قانون نیست و باید آن را اصلاح کنیم.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه به این نتیجه رسیدیم که پل روگذر مانع توسعه شهر شده، افزود: ما باید این مانع را برداریم و همه باید در این مسیر یکصدا باشیم زیرا این مسئله مطالبه جدی مردم است.

شهروندان خمامی مجاور کمربندی در بلاتکلیفی ماندند

اسماعیل جوشن، فرماندار شهرستان خمام نیز اظهار کرد: این جلسه هم‌اندیشی برای رفع معضلی است که بیش از دو دهه گریبانگیر خمام شده؛ و از زمانی که خمام بخش بود و تا اکنون که تبدیل به شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان خمامی مجاور کمربندی نمی‌توانند روی زمین خودشان کاری انجام دهند و در بلاتکلیفی ماندند، افزود: تا امروز این پروژه بسیار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته ولی در عمل به سرانجام نرسیده است.

فرماندار شهرستان خمام تصریح کرد: دو موضوع اساسی در این رابطه وجود دارد که اولین آن حریم ۱۲۲.۵ متری کمربندی است و معضل دیگر عدم تکمیل میدان ولیعصر است.

جوشن گفت: با توجه به اینکه خمام به عنوان پیشانی شهر و مسیر ورودی به منطقه آزاد از سمت رشت است لازم است تا این میدان هر چه سریعتر تکمیل شود.

خمام پشت پل روگذر نمی‌تواند رشد کند

همچنین در این جلسه جلیل غیاثی، رئیس شورای شهر خمام اظهار کرد: همه ما می‌خواهیم مشکل کمربندی خمام حل شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است خمام همانند یک نگین بدرخشد پشت این پل نمی‌تواند رشد کند و به جایگاه واقعی خود برسد، افزود: اگر نگران تضییع مصالح به کار رفته در این پروژه هستیم با برداشت اصولی و فنی می‌توان از آن مصالح یک‌ میدان شکیل ساخت.

رئیس شورای شهر خمام با تاکید بر اینکه تعیین حریم کمربندی تبدیل به دغدغه برای مالکان مجاور این طرح شده، گفت: تا ۱۸ ماه از شروع طرح موظف هستید تا طرح را اجرا کنید وگرنه حقوق مالکانه برای مالکین محفوظ است.

غیاثی با بیان اینکع در گیلان و خمام با تراکم جمعیت و مساحت کم رو به رو هستیم، تصریح کرد: هدف از وضع قانون آسایش و رفاه عمومی است.

وی افزود: زمین‌های آنجا شالیزار بود و مردم با دولت و مجلس مساعدت کردند و زمین‌های خودشان را به هیچ دادند و اکنون نمی‌توانند از مابقی زمین‌هایشان استفاده کنند که این مسئله باعث نارضایتی مردم شده است.

هر زمان بخواهیم پل را حذف کنیم به نفع مردم گام برداشتیم

ابوالحسن سیمایی، شهردار خمام نیز اظهار کرد: ایجاد پل روگذر باعث حذف خمام شده و عموم شهروندان این شهرستان مخالف پل روگذر هستند لذا هر زمان بخواهیم پل را حذف کنیم به نفع مردم گام برداشتیم.

وی با بیان اینکه بعد از ۲۵ سال هنوز پروژه کمربندی به سرانجام نرسیده، تصریح کرد: این پروژه در واقع خیابان دوم شهر خمام است و پروژه‌ای که می‌توانستیم در سال ۱۰ میلیون تومان به آن اعتبار بدهیم اکنون سالانه نیاز به پنج میلیارد تومان اعتبار دارد.

شهردار خمام با اشاره به اینکه باید حوزه ورودی شهر خمام بلواربندی شود، گفت: طرح آن آماده است و امیدواریم مسدولان مربوطه در عملیاتی شدن آن مساعدت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×