» دسته‌بندی نشده » لندن: نبرد بین روسیه و اوکراین در دونباس آهسته پیش می‌رود

لندن: نبرد بین روسیه و اوکراین در دونباس آهسته پیش می‌رود

تیر ۱۴, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تسلط کامل روسیه بر استان لوهانسک و متمرکز شدن روی هدف بعدی عملیات ویژه در اوکراین یعنی کنترل استان دونتسک، لندن از عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی به مواضع دفاعی مستحکم‌تر خبر داد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (سه‌شنبه) گفت: «تصرف نسبتاً سریع لیسیچانسک توسط روسیه، کنترل این کشور را تقریباً بر تمام قلمرو استان لوهانسک گسترش می‌دهد و به روسیه اجازه می‌دهد تا در برابر هدف سیاسی که به عنوان هدف فوری جنگ ارائه می‌کرد، یعنی آزادسازی دونباس، ادعای پیشرفت اساسی کند».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه اذعان شده است: «برخلاف مراحل قبلی جنگ، روسیه احتمالاً به هماهنگی مؤثر معقولی بین حداقل دو گروه از نیروهایش دست یافته است، گروه مرکزی که احتمالاً توسط ژنرال الکساندر لاپین فرماندهی می‌شود و گروه جنوبی که احتمالاً تحت فرماندهی ژنرال اخیراً منصوب شده سرگئی سورُویکین است».

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: «نیروهای اوکراینی احتمالاً تا حد زیادی در راستای برنامه‌های موجود، عقب‌نشینی کرده‌اند. مناطق تحت کنترل اوکراینی‌ها در شهرهای سیوِرودونتسک و لیشانسک شامل یک منطقه مرتفع بود که روس‌ها می‌توانستند از سه طرف به آن حمله کنند».

این نهاد نظامی مدعی شد: «یک احتمال واقع بینانه وجود دارد که نیروهای اوکراینی اکنون بتوانند به یک خط دفاعی مستحکم‌تر و قابل دفاع‌تر برگردند».

در پایان این گزارش ادعا شده است: «نبرد برای دونباس با سرعت پایین پیشروی و استفاده گسترده روسیه از توپخانه جهت کوبیدن شهرها و روستاها در این فرآیند مشخص شده است. نبرد در استان دونتسک تقریباً به این ترتیب ادامه خواهد داشت».

روز گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به نظامیان کشورش دستور داد تا دامنه حملات  را به عمق منطقه دونباس در شرق اوکراین بکشانند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید





منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *