» آخرین اخبار » گیلان » کارگروه نیازمندی های گیلان تشکیل شود

کارگروه نیازمندی های گیلان تشکیل شود

تیر ۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس مجمع نمایندگان گیلان، از استاندار خواست پیگیر تشکیل کارگروه احصای نیازمندی های استان گیلان باشد و بیان کرد: نمایندگان مجلس پیگیر رفع مشکلات استان ها در سطح ملی هستند؛ همچنین از مسئولان می خواهیم در جذب اعتبارات به ویژه سفر رئیس جمهور کوشا باشند.

سید کاظم دلخوش در جلسه شورای اداری گیلان، رفع مشکلات استان را نیازمند همدلی و همکاری همه مسئولان دانست و اظهار کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری باید به دولت سیزدهم در تحقق اهداف کمک کنیم.

وی انتقاد نمایندگان از دولت را با هدف بهبود شرایط دانست و افزود: نمایندگان صدای مردم هستند و باید قدر جایگاه خود را بدانند و پیگیر مشکلات استان ها باشند تا در آینده از ما به عنوان مسبب وضع موجود یاد نکنند.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، عقب ماندگی های گیلان را بیشتر ناشی از عدم هماهنگی مسئولان دانست و تصریح کرد: با مدیریت نماینده ولی فقیه در استان و استاندار باید از کوچکترین اختلافات در استان پرهیز کنیم و مسائل کلان استان را در اولویت قرار دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان پسماند را یکی از مسائل کلان استان دانست که نیازمند تامین اعتبار است و یادآور شد: آمادگی داریم به استانداری و شهرداری جهت رفع مشکل پسماند کمک کنیم.

وی از استاندار خواست پیگیر تشکیل کارگروه احصای نیازمندی های استان گیلان باشد و بیان کرد: نمایندگان مجلس پیگیر رفع مشکلات استان ها در سطح ملی هستند؛ همچنین از مسئولان می خواهیم در جذب اعتبارات به ویژه سفر رئیس جمهور کوشا باشند.

وحید خرمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان نیز، با اشاره به وجود ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری در استان، اظهار کرد: ۱۷۷ هزار هکتار از این اراضی تحت پوشش آبیاری سد سفیدرود است.

وی نیاز استان به آب را معادل ۳.۳ میلیارد مترمکعب دانست و افزود: ۹۲ درصد مصارف آب در استان در بخش کشاورزی است.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان، با اشاره به کاهش بارش ها در بالادست سد سفیدرود، عنوان کرد: فرمانداران در راستای مدیریت توزیع آب همکاری خوبی با آب منطقه دارند و باید این وفاق و همدلی را تا پایان فصل کشت حفظ کنیم.

خرمی، ۳۲ هزار هکتار از اراضی گیلان را در معرض تنش آب دانست و خاطرنشان کرد: از کشاورزان می خواهیم با رعایت تقویم زراعی از هدررفت آب جلوگیری کنند؛ آب منطقه ای نیز تاکنون موفق به لایروبی ۸۵۰ کیلومتر از انهار استان شده و در حال حاضر کلیه چاه ها و ایستگاه های پمپاژ آب فعال هستند.

محمدتقی مهدی زاده، مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان نیز، برق را یکی از انرژی های حساس و مورد نیاز جوامع امروز دانست و اظهار کرد: گیلان ۳۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف با بیش از یک میلیون مشترک دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۴ هزار ترانسفورماتور در گیلان جهت ارائه برق به مردم، افزود: گیلان ششمین استان کشور با بیشترین مشترک برق است و سال گذشته ۱۱۸۲ مگاوات برق در اختیار مردم قرار گرفت.

مدیرعامل برق منطقه ای را عامل اصلی خاموشی ها را عدم تناسب در نیاز و مصرف استان دانست و خاطرنشان کرد: در سال جاری مدیریت خوبی صورت گرفته تا بار متناسب داشته باشیم و لذا ۶۰۰۰ مگاوات از ناترازی برق را جبران کردیم.

مهدی زاده با اشاره به برنامه محوری و مشوق محوری وزارت نیرو جهت مدیریت برق، عنوان کرد: ۱۷۴ هزار مشترگ در گیلان ۵۰ درصد مصارف خانگی را به خود اختصاص دادند و لذا پر مصرف محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه براساس ابلاغیه دولت شاهد رعایت الگوی مصرف در ادارات و دستگاه های اجرایی هستیم، خاطرنشان کرد: به دنبال تغییر ساعات کار صرفه جویی اتفاق افتاده و لذا ۳۹ دستگاه اجرایی استان اخطار دریافت کردند و برق دو اداره قطع شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×