» آخرین اخبار » گیلان » اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به توسعه کشاورزی در گیلان

اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به توسعه کشاورزی در گیلان

خرداد ۳۰, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاشت برنج یکی از محصولات اساسی مردم استان گیلان است، اظهار کرد: استان گیلان به دلیل شرایط زیست محیطی دارای ظرفیت خوبی به لحاظ کشت برنج بوده و بخش اعظمی از مردم این استان از این طریق امرار معاش می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود بارش‌ها و ذخیره کم آب پشت سد سفیدرود گفت: علیرغم مشکلات موجود در حوزه  تأمین آب زراعی ولی با پیگیری‌های صورت گرفته و همچنین تلاش کشاورزان، تمام عرصه‌های شالیزاری استان گیلان زیر کشت برنج رفته است.

رئیس سازمان کشاورزی استان گیلان از اختصاص یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به منظور توسعه کشاورزی در سفر رئیس جمهور به گیلان خبر داد و افزود: بر اساس آمار  بیشترین میزان اعتبار به حوزه خاک، آب و مابقی در بخش طرح تجهیز و نوسازی اراضی و انتقال آب به روش کم فشار تعلق گرفته است.

به گفته محمدی  تاکنون ۵۷ میلیارد تومان از مصوبات سفر دولت به گیلان تخصیص پیدا کرده که بخش عمده آن مربوط به بخش آب و خاک با ۴۲ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با تأکید برگسترش صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی در استان گیلان بیان کرد: طرح‌های تشویقی بسیار خوبی به این حوزه تعلق گرفته و تاکنون ۳۱۰ طرح سرمایه‌گذاری به بانک‌های عامل استان معرفی شدند.

رئیس سازمان کشاورزی استان گیلان با اشاره به  پرورش  ۱۶ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در استان گیلان تصریح کرد: به نسبت مشابه سال گذشته در خصوص تولید جوجه یک‌روزه با افزایش دو میلیونی مواجه بودیم به‌طوری که در خرداد ماه امسال ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای تولیدی استان انجام شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *