» آخرین اخبار » گیلان » استقرار ناجیان غریق در نوار ساحلی ۱۰ روستای انزلی/ گردشگران از شنا در سواحل پرخطر پرهیز کنند

استقرار ناجیان غریق در نوار ساحلی ۱۰ روستای انزلی/ گردشگران از شنا در سواحل پرخطر پرهیز کنند

خرداد ۲۷, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان بخشدار مرکزی بندرانزلی با تاکید بر اینکه گردشگران از شنا در سواحل پرخطر پرهیز کنند، گفت: ناجیان غریق در نوار ساحلی ۱۰ روستای شهرستان ساماندهی و مستقر شدند.

اسماعیل قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و تمایل گردشگران به حضور در ساحل و استفاده از آب دریا؛ ناجیان غریق در روستاهای ساحلی انزلی ساماندهی و مستقر شدند.

وی با اشاره به اینکه سه روستا در شرق انزلی شامل جفرود پایین، لیجارکی و طالب آباد در این طرح هستند، افزود: در غرب انزلی نیز ناجیان غریق در نوار ساحلی هفت روستا مستقر شدند که این روستاهای ساحلی بشمن، سنگاچین، کوچک محله، علی آباد، کپورچال، چای بیجار و رودپشت هستند.

قاسمی با تاکید بر اینکه همه ناجیان غریق دوره های آموزشی را از طریق اداره ورزش و جوانان طی کردند، گفت: استقرار ناجیان غریق در طول نوار ساحلی روستاها به ویژه در نقاط خطرآفرین مورد توجه جدی قرار دارد و امیدواریم گردشگران نیز مسائل ایمنی را رعایت کرده و با توجه به هشدارهای مسئولان و ناجیان شاهد پیش آمد ناراحت کننده نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای استفاده هرچه بهتر از نعمت دریا و ساحل اقدامات متعددی در دستور کار قرار دارد، افزود: از جمله این موارد می‌توان بهره برداری از طرح سالم سازی در محدوده نوار ساحلی، پیگیری و ایجاد راه های دسترسی مناسب به محل های شنا، محوطه سازی و پارکینگ های مورد نیاز و مطمئن برای گردشگران و مکلف کردن صاحبان موتورهای چهار چرخ و جت اسکی برای بیمه کردن این وسایل و تحت پوشش قرار دادن استفاده‌کنندگان از آنها را نام برد.

بخشدار مرکزی شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه شهرستان ۲۶ روستا دارد که ۲۴ روستا دارای دهیاری است و پنج روستا نیز در محدوده منطقه آزاد قرار دارد، گفت: پیش بینی محدودیت برای ساخت و سازهای بلند مرتبه در مجاورت طرح های شنا در روستاهای ساحلی و نظارت بر حسن اجرای آن یکی دیگر از موارد مهمی است که برای استفاده بهینه گردشگران از طرح دریا در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×