» آخرین اخبار » گیلان » ساماندهی حدود ۵۰۰ داور مسابقات سراسری قرآن در کشور

ساماندهی حدود ۵۰۰ داور مسابقات سراسری قرآن در کشور

خرداد ۲۷, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰۰ داور برای داوری مسابقات قرآنی در کشور سنجش و ساماندهی شده‌اند، گفت: هدف از اجرای طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات سراسری قرآن نظام‌مند کردن داوری مسابقات قرآن کریم است.

حمید مجیدی‌مهر در همایش جامعه قرآنی گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: اوقاف خود را خدمتگزار جامعه قرآنی می‌داند و باید اعتباری که از سال‌های قبل به سبب برگزاری مسابقات سراسری قرآن رسیده صیانت کنیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اقدامات انجام گرفته، افزود: برگزاری مسابقات ترتیل بانوان تا مرحله بین‌المللی تصویب شده، همچنین مسابقات مدیحه سرایی و همخوانی قرآن خانم‌ها که از عرصه مسابقات حذف شده بود امسال به مسابقات برگشت و همچنین رشته صحیفه سجادیه و مفاهیم نهج البلاغه به مسابقات امسال اضافه شده است.

وی با اشاره به اقدامات خوب انجام گرفته در راستای استانداردسازی برگزاری مسابقات قرآن، گفت: باید فضایی را ایجاد کنیم تا رویش‌های جدید قرآنی داشته باشیم. امروز در سازمان اوقاف چرخش به سمت جامعه قرآنی است.

مجیدی‌مهر ادامه داد: جامعه قرآنی خط قرمز سازمان اوقاف است، البته قرار نیست تمام مشکلات توسط این نهاد حذف شود زیرا بی نهایت نهاد دینی داریم که مشکل از عدم هماهنگی بین این نهادهاست.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی ساماندهی داوران مسابقات قرآنی، بیان کرد: وقتی داوران مسابقات سراسری رتبه بندی شده باشند و صرفا ملاک داوری‌شان کسب رتبه کشوری در مسابقات نبوده، شرکت کننده که این موضوع را بداند، نمی‌تواند نسبت به موضع داوری تردید داشته باشد.

دبیر ستاد عالی مسابقات کشور ادامه داد: زمانی که طرح سنجش و ساماندهی داوری مطرح شد اعتراضات بسیاری در پی داشت، در حالیکه یک داور ممکن است سال‌ها به اعتبار رتبه ملی و بین المللی امتیاز داوری داشته و باعث شده خیلی از استعدادهای با این نوع داوری از بین رفتند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: هدف از اجرای طرح سنجش و سطح‌بندی داوران مسابقات سراسری قرآن نظام‌مند کردن داوری مسابقات قرآن کریم بوده زیرا سازمان اوقاف به ‌عنوان میزبان ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور با گزارش‌های انتقادگونه و گله‌مند از نحوه داوری‌هایی که در دستگاه‎‌ها انجام شده اما چارچوب و اصول رعایت نشده مواجه  است.

مجیدی‌مهر با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰۰ داور برای داوری مسابقات قرآنی در کشور سنجش و ساماندهی شده‌اند، افزود: فرش قرمز سازمان اوقاف برای جامعه قرآنی گشوده است تا مدرک داوری بگیرند و با اجرای طرح ساماندهی داوران جلوی اعتراضات در مسابقات داوری گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: پس از اخذ مدرک داوری، نظارت و پایش هم داریم که به زودی فراخوان آن اعلام می‌شود؛ اولویت اول چارچوب سالم داوری است؛ ستاد عالی مسابقات وظیفه هدایت، حمایت و نظارت دارد.

دبیر ستاد عالی مسابقات قرآن کشور با بیان اینکه امسال گردش مالی اوقاف در کل کشور برای برگزاری مسابقات قرآن ۶۰ میلیارد تومان است، گفت: سازمان اوقاف باید مجوز برگزاری مسابقات قرآنی را بدهد، صرفا با گذاشتن یک میز و میکروفون و قرآن نمی‌توان مسابقه برگزار کرد، لذا مسابقات قرآنی باید از استانداردهای ستاد برخوردار باشد و ما به دنبال استانداردسازی مسابقات قرآن در کشور هستیم.

ساماندهی حدود ۵۰۰ داور مسابقات سراسری قرآن در کشور

ساماندهی حدود ۵۰۰ داور مسابقات سراسری قرآن در کشور

ساماندهی حدود ۵۰۰ داور مسابقات سراسری قرآن در کشور

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×