» دسته‌بندی نشده » انتقاد مجدد جورج قرداحی از عرب‌ها: “یک قطره آب هم به لبنان ندادید”

انتقاد مجدد جورج قرداحی از عرب‌ها: “یک قطره آب هم به لبنان ندادید”

خرداد ۲۰, ۱۴۰۱ 0۰


وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان بار دیگر از عدم حمایت کشورهای عربی از لبنان طی دوره‌های مختلف بحران این کشور انتقاد کرد و گفت که این کشورها از مدت‌ها قبل بیروت را به حال خود رها کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان که در دوره ریاست این وزارتخانه از جنگ یمن انتقاد کرده بود و همین انتقاد منجر به شکل‌ گیری بحران میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس و بیروت شد، بار دیگر به انتقاد از این کشورها پرداخت.

وی در سخنانی در واکنش به بحران مذکور اظهار کرد: برادرانمان در کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس) می‌گویند که ما لبنان را رها خواهیم کرد، در جواب باید به آنها بگوییم که شما از مدت‌ها قبل لبنان را رها کرده‌اید.

قرداحی گفت: هیچ کس در تمامی مراحل بحران‌هایی که لبنان با آن مواجه بوده، یک قطره آب به ما نداده است. ما ده سال است که از بحران سوخت از جمله بنزین و گازوئیل و همچنین بحران‌های مالی رنج می‌بریم، اما هیچ کس ما را ندیده است.

وی ادامه داد: هیچ کس یک تانکر بنزین یا گازوئیل برای ما ارسال نکرده است تا مردم احساس دلگرمی نسبت به متحدانشان داشته باشند.

وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان همچنین معتقد است که کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس به دنبال فرصتی برای رها کردن لبنان بوده‌اند و اظهارات وی این فرصت را برایشان فراهم کرد.

این اظهارات بخشی از مصاحبه دو هفته قبل قرداحی با یک شبکه عراقی است که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر و دست به دست شده است.

این اتقادهای جورج قرداحی همچنین واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است و برخی از این کاربران و به ویژه سعودی‌ها از وی انتقاد کرده‌اند.

برخی از این کاربران با انتشار پیام‌هایی معتقدند که قرداحی کمک‌های کشورهایشان به لبنان طی سال‌های گذشته را فراموش کرده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×