» آخرین اخبار » گیلان » گیلان از شاخصه‌های توسعه کشور عقب مانده است

گیلان از شاخصه‌های توسعه کشور عقب مانده است

خرداد ۱۹, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: متاسفانه استان گیلان از شاخصه‌های توسعه کشور عقب مانده و دست‌خوش تغییرات سیاسی و جناحی شده و ما وارث این عقب ماندگی شده ایم.

اسدالله عباسی در جلسه شورای برنامه‌ریزی توسعه و عمران شهرستان مرزی بندر آستارا در محل هتل بین‌المللی اسپیناس این شهرستان با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس از معتبرترین کمیسیون های مجلس شورای اسلامی است اظهار کرد: امیدواریم با حضور این کمیسیون در استان گیلان و شهرستان مرزی آستارا شاهد رفع برخی از مشکلات مهم منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از طرح‌های عمرانی استان گیلان از جمله راه‌آهن تکمیل نشده است گفت: استان گیلان متاسفانه از شاخصه‌های توسعه کشور عقب مانده و دست‌خوش تغییرات سیاسی و جناحی شده است و باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات موجود استان به کار ببندیم.

عباسی با تاکید بر اینکه از بندرانزلی به آستارا ترانزیت کالا به سختی انجام می‌شود؛ چرا که در بحث گمرکات و حمل‌ونقل سرمایه‌گذاری خوبی صورت نگرفته و بسیاری از تجهیزات نصب‌شده در گمرک مرزی آستارا به روز نیست، افزود: گمرک باید سرمایه گذاری مناسبی را در مرز آستارا انجام دهد.

وی با بیان اینکه شهرستان آستارا با تنش آبی مواجه است و در این خصوص طرح آب‌رسانی به ۷۱۱ روستا در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: در تلاش هستیم تا تنش آبی این شهرستان با طرح فوق برطرف شود.

استاندار گیلان، اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی دهکده دانش‌بنیان را حدود ۷۰ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: آستارا پاره تن گیلان است و برای توسعه این شهرستان مرزی استان تلاش می‌کنیم.

وی حمل و نقل زمینی، ریلی و دریایی  استان را ناقص دانست و اضافه کرد: عبور کریدور شمال به جنوب از استان گیلان فرصتی برای توسعه پایدار است، اما متاسفانه راه آهن گیلان که تا رشت آمده به آستارا متصل نشده و ناقص است و در سفر سال گذشته رئیس جمهور این پروژه در اولویت قرار گرفت تا برای فعال کردن ترانزیت خارجی استان اقدام  اساسی شود.

عباسی به ضرب الاجل سه ماهه برای لایروبی بندر آستارا به پیمانکار اشاره کرد تا امکان پهلوگیری کشتی های باری بزرگ را داشته باشد و تاکید کرد: اگر کریدور شمال به جنوب تکمیل شود، مدت ۴۰ روزه حمل کالا از هند به اوراسیا به ۱۸ روز کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×