» آخرین اخبار » گیلان » وعده‌های تحقق نیافته در حوزه محیط زیست رشت/کمک مالی به تیم فوتبال داماش

وعده‌های تحقق نیافته در حوزه محیط زیست رشت/کمک مالی به تیم فوتبال داماش

خرداد ۱۸, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در چهل و یکمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با عذرخواهی بابت‌ عدم پخش اخبار صحن شورای رشت در جلسه پیشین اظهار کرد: به واسطه مشکلات فنی که رقم خورده بود، امکان پخش مستقیم جلسه پیشین شورا وجود نداشت و با توجه به اینکه شورای رشت همواره به شفاف‌سازی تاکید دارد در تلاشیم تا همواره جلسات علنی شورا به صورت مستقیم از طریق فضای مجازی پخش شود تا شهروندان و تمامی علاقمندان از نطق‌های اعضای شورا و تصمیمات گرفته شده توسط شورا پیرامون مباحث مختلف مطلع باشند. 

محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه پانزدهم خرداد از سوی امام راحل عزای عمومی اعلام شد، گفت: پس از پیروزی انقلاب، امام راحل در سال ۵۸ برای همیشه سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد سال ۴۲ را عزای عمومی اعلام کردند. 

وی به پانزدهم خرداد مصادف با روز جهانی محیط زیست اشاره کرد و افزود: متاسفانه علیرغم تمامی مواهب طبیعی، شهر رشت به لحاظ محیط زیست در شرایط مناسبی قرار ندارد و زباله‌های سراوان و رودخانه‌های رشت در سایه سوء مدیریت‌ها به معضلی برای این شهر تبدیل شده اند. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه سالهاست که در حوزه رفع مشکلات محیط زیست رشت، شاهد وعده‌های تحقق نیافته هستیم، تصریح کرد: چند سالی است که قرارداد احداث زباله سوز سراوان منعقد شده اما متاسفانه هنوز این مهم تحقق پیدا نکرده و این چنین مباحثی، سلامت شهروندان را به مخاطره کشانده است. 

رفع مشکلات محیط زیستی رشت نیازمند تعامل دستگاه‌ها است

کارگرنیا با تاکید به اینکه برای رفع مشکلات محیط زیست رشت نیازمند تعامل و همراهی تمامی دستگاه‌ها و همچنین حمایت نمایندگان مجلس و اختصاص اعتبارات دولتی هستیم، افزود: امیدواریم مشکلات محیط زیستی رشت با تعاملات بیشتر برطرف شود. 

بررسی لایحه کمک سیصد میلیون تومانی تیم داماش در کمیسیون‌های شورا 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ارسال لایحه‌ای مبنی بر حمایت از تیم فوتبال داماش به صحن شورای رشت گفت: لایحه کمک مالی به تیم فوتبال داماش به مبلغ سیصد میلیون تومان به صحن شورای رشت ارسال شده و برای تصمیم‌گیری نهایی در این باره، لایحه مذکور را به رای می‌گذارم. 

پس از رای گیری و با موافقت اعضای شورای رشت، لایحه کمک به تیم فوتبال داماش به صورت یک فوریتی و به منظور بررسی به کمیسیون‌های تخصصی شورای رشت ارسال شد. 

بحران محیط زیست در رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بابت هفته محیط زیست در رشت نباید تبریک گفت، اظهار کرد: دو رودخانه گوهررود و زرجوب که از میان شهر عبور می‌کنند امروزه صد مدخل آلاینده دارد که سلامت شهروندان را به طور جدی به مخاطره انداخته است. 

سید حسین رضویان با بیان اینکه مردم در رشت با مشکل سرطان دست به گریبان هستند، افزود: در شرایطی که صد مدخل آلاینده به داخل رودخانه‌های رشت سرازیر می‌شوند، اما گویا هنوز برخی این موضوع را جدی نگرفته اند. 

وی با انتقاد از وضعیت آلودگی دو رودخانه رشت تصریح کرد: قرار نیست فردی که کارخانه در این شهر احداث کرده است و کلی درآمد کسب می‌کند، آلودگی‌های کارخانه‌اش به داخل رودخانه‌ها سرایز و سلامت مردم را به مخاطره بیاندازد. 

محیط زیست در رشت به مرحله بحران رسیده است

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه مسئله محیط زیست در رشت به مرحله بحران رسیده است، افزود: این دغدغه را در تاریخ شهر رشت ثبت می‌کنم و از ریاست شورا تقاضا دارم که تمامی دستگاه‌های مربوطه که در این موضوع دخیل هستند را برای پاسخگویی به شورا دعوت کنند و اعضای شورا به نمایندگی از سوی مردم منتظر پاسخگویی دستگاه‌های مربوطه هستند. 

حادثه متروپل محیط زیستی در رشت

رضویان با اشاره به حادثه متروپل بیان کرد: روزانه صدها نفر در حادثه متروپل محیط زیست رشت به سرطان‌های مختلف مبتلا می‌شوند و هیچ فرد و دستگاهی هم پاسخگو نیست. 

در این جلسه لایحه تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ شورای رشت به مبلغ دو میلیارد تومان به رای گذاشته شد که مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *