» آخرین اخبار » گیلان » همزیستی مسالمت آمیز شهروندان گیلانی با کرونا در طرح «امید»
همزیستی مسالمت آمیز شهروندان گیلانی با کرونا در طرح «امید»

همزیستی مسالمت آمیز شهروندان گیلانی با کرونا در طرح «امید»

آذر ۱۷, ۱۴۰۰ 1۰


ایسنا/گیلان جانشین ستاد کرونای گیلان، هدف از اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا را همزیستی مسالمت آمیز شهروندان با کرونا و صیانت از سلامت آنان دانست؛ به نحوی که زندگی روزمره و معیشتشان آسیب نبیند.

حسین مصطفی پور، از اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در یک بستر سامانه ای تحت عنوان «سامانه امید» تهیه شده تا دستگاه های اجرایی و خدماتی وظایف خودشان را در حوزه مدیریا بیماری کرونا بدانند و از هرگونه اقدام موازی و مغابر با پروتکل های بهداشتی جلوگیری شود.

وی هدف از اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا را همزیستی مسالمت آمیز شهروندان با کرونا و صیانت از سلامت آنان دانست؛ به نحوی که زندگی روزمره و معیشتشان آسیب نبیند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، از اجرای طرح مذکور در پنج مرحله خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح در سه حوزه خدمت گیرندگان، خدمت دهندگان و محیط خدمت تعریف شده است.

مصطفی پور، دستگاه های اجرایی، حمل و نقل درون شهری، واحدها و فعالیت های مرتبط با صنوف(تالار و باشگاه و فروشگاه زنجیره ای و اقامتگاه و…)، حمل و نقل برون شهری و مراکز علمی و آموزشی را پنج مرحله اجرای طرح دانست و عنوان کرد: حدفاصل هر مرحله یک هفته است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل های اجرایی برای دستگاه ها و صاحبان صنوف از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی مشخص شده است، گفت: سامانه هوشمند امید تلاش می کند تا سلامت مردم حفظ شود و در عین حال به زندگی مردم خدشه وارد نشود لذا در این راستا بازرسان سلامت محیط کار را در نظر گرفتیم تا در صورت عدم اجرای دستورالعمل ها از سوی کارمندان و صاحبان مشاغل برخودهای اداری و صنفی را اعمال کنند.

جانشین ستاد کرونای گیلان، از اخطار تا پلمب یک ماهه صنوف متخلف خبر داد و بیان کرد: طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا از ۲۱ آذر سال جاری آغاز می شود و امیدواریم دستگاه ها و صاحبان صنوف جدیت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×