» آخرین اخبار » گیلان » بستری ۵۶ بیمار کرونایی در بندرانزلی/ ۷۵ درصد بیماران تزریق واکسن نداشتند
بستری ۵۶ بیمار کرونایی در بندرانزلی/ ۷۵ درصد بیماران تزریق واکسن نداشتند

بستری ۵۶ بیمار کرونایی در بندرانزلی/ ۷۵ درصد بیماران تزریق واکسن نداشتند

مرداد ۳, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی گفت: طی تیرماه امسال ۵۶ بیمار بستری کرونا داشتیم که ۷۵ درصد این بیماران تزریق واکسن نداشتند.

دکتر مرتضی فلاح کرکان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیماران بستری کووید تیرماه سال جاری در بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی اظهار کرد: طی تیرماه امسال ۵۶ بیمار بستری کرونا داشتیم که از این تعداد ۴۲ نفر یعنی ۷۵ درصد بیماران تزریق واکسن نداشتند این نشان می‌دهد تزریق واکسن چقدر اهمیت دارد و این بسیار معنادار است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت فقط یک نفر فوتی داشتیم که البته آن فرد هم بیماری زمینه‌ای داشت، افزود: شهروندان از ترس ابتلا به کرونا مراجعه به بیمارستان جهت مداوای بیماری‌هایی که دارند را به تعویق نندازند.

فلاح گفت: اگر کرونا افزایش پیدا کند آمادگی پذیرش را داریم و در صورت افزایش تعداد بستری‌ها، اعمال جراحی غیرضروری را کنسل می‌کنیم ولی فعلا به آن مرحله نرسیده‌ایم و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جدی گرفتن واکسن از سوی عموم مردم به آن مرحله نیز نرسیم.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۲ تخت فعال در این بیمارستان وجود دارد، تصریح کرد: این تصور که همه بخش‌های بیمارستان به پذیرش افراد مبتلا به کرونا اختصاص دارد اشتباه است در حال حاضر فقط یک بخش به بیماران کرونا اختصاص داده شده و هم اکنون هشت مریض کرونایی در این بیمارستان بستری هستند.

فلاح با اشاره به اینکه نیمی از بیماران بستری را کودکان تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: در حال حاضر کودکان بالای پنج سال هم می‌توانند واکسن تزریق کنند ولی از سوی خانواده‌ها استقبال نشده است.

وی افزود: علائم ابتلا به کرونا در بزرگسالان به ویژه آنهایی که تزریق واکسن داشتند به حالت سرماخوردگی و با ضعف، بدن درد، بی حالی و علائم گوارشی ممکن است همراه باشد ولی در بچه‌ها شدت و طول مدت علایم متفاوت است.

فلاح با بیان اینکه استقبال از دز سوم واکسن کرونا ضعیف پیش رفت، گفت: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که مهرماه مدارس و حضور فرزندان در فضاهای آموزشی را در پیش داریم و باید خودمان را آماده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، توجه به بهداشت تنفس و بهداشت دست همانند گذشته باید با جدیت رعایت شود، گفت: در فضاهای بسته با رعایت جوانب احتیاط حضور داشته باشیم. تهویه هوا باید بیشتر و تعداد نفرات کمتر شود به ویژه که الان در فصل تابستان کولر را روشن کرده و درها و پنجره ها را می‌بندیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×