» دسته‌بندی نشده » آمادگی وزارت بهداشت برای تبادل بیمار، دارو و پزشک با عراق

آمادگی وزارت بهداشت برای تبادل بیمار، دارو و پزشک با عراق

خرداد ۱۳, ۱۴۰۱ 0۰


وزرای بهداشت ایران و عراق در بغداد ضمن تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌های پزشکی دو کشور، بر تسریع در ثبت داروهای ساخت ایران در عراق تاکید کردند.

به گزارش ایسنا،  دکتر بهرام عین‌اللهی با اشاره به سفرش به عراق و ملاقات با وزیر بهداشت این کشور به شرح جزئیاتی از این دیدار پرداخت و گفت:‌ ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای همکاری میان وزارت بهداشت ایران و عراق وجود دارد و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق اشتراکات زیادی با هم دارند، ایران می‌تواند در زمینه‌هایی نظیر تبادل بیمار، پزشک، دارو و تجهیزات با کشور عراق همکاری کند.


وی گفت: همچنین صحبت‌هایی انجام شد تا دانشمندان ایرانی و عراقی بتوانند به صورت مشترک در کنفرانس‌های علمی و رویدادهای بین المللی شرکت کنند.


وزیر بهداشت با اشاره به لزوم همکاری این دو کشور در رویدادهای بین‌المللی مانند اجتماع بزرگ اربعین گفت: با توجه به نزدیک بودن مراسم اربعین، گرمای هوا و امکان گرمازدگی زائران، تلاش می‌کنیم تا با همکاری مثبت در این زمینه با مقامات عراقی از بروز مشکلات بهداشتی برای مسافران جلوگیری و سلامت آن‌ها را تامین کنیم.

 

افزایش سرعت ثبت داروهای ایرانی در عراق

همچنین در دیدار وزرای بهداشت ایران و عراق در بغداد، دو طرف ضمن تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌های طبی و استفاده از کارشناسان پزشکی، بر تسریع در ثبت داروهای ساخت ایران در عراق تاکید کردند. عین‌اللهی در این دیدار با اشاره به اینکه ایران برای تقویت همکاری‌های بهداشتی و برگزاری همایش‌های پزشکی کاملا آماده است، گفت: مداوای بیماران عراقی در بیمارستان‌های ایران و رسیدگی به بیماران ایرانی به ویژه زوار عتبات عالیات هم از اهداف این سفر است که با طرف عراقی در این باره به توافق رسیدیم و به زودی در این باره توافق‌نامه‌ای امضا خواهد شد.

دکتر هانی العقابی، وزیر بهداشت عراق هم در این دیدار تاکیدکرد: به ثبت داروهای ساخت ایران در وزارت بهداشت عراق سرعت بخشیده‌ایم و امیدواریم در آینده نزدیک از تجربیات ارزنده پزشکان ایرانی در عراق هم استفاده بهینه کنیم. توافق در زمینه مبارزه با مواد مخدر و معالجه بیماران مواد مخدر جزو برنامه‌های دیگر این دیدار بود.

بر اساس اعلام وبدا؛ دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر صنعت و معدن عراق از دیگر برنامه‌های سفر وزیر بهداشت به بغداد است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×