» دسته‌بندی نشده » چین از گشت‌زنی نیروهایش در حریم هوایی و دریایی تایوان خبر داد

چین از گشت‌زنی نیروهایش در حریم هوایی و دریایی تایوان خبر داد

خرداد ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


یکی از سخنگوهای فرماندهی شرقی ارتش چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، نیروهای مسلح کشور یک گشت مشترک با حضور تمامی بخش‌ها در حریم هوایی و دریایی تایوان انجام داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی فرماندهی شرقی ارتش چین همچنین گفت که این گشت مشترک در میانه “تبانی بین واشنگتن و تایپه در منطقه” صورت گرفته است.

روز دوشنبه وزارت دفاع ملی تایوان اعلام کرد ۳۰ جنگنده ارتش چین وارد حریم هوایی تایوان در شمال غرب شده‌اند و آمریکا هم روز سه شنبه اعلام کرد که در حال رصد اوضاع است.

این مقام مسئول دفاعی چین در ادامه صحبت‌هایش افزود: فرماندهی بخش شرقی ارتش چین اخیرا گشت امنیت آمادگی-ضربتی مشترکی را با حضور تمامی بخش‌های ارتش در حریم هوایی و دریایی اطراف جزیره تایوان انجام داده است. این اقدام در واکنش به تبانی بین آمریکا و نیروهای استقلال طلب تایوان ضرورت دارند.

این سخنگو همچنین گفت که واشنگتن گام‌های یکجانبه در مورد تایوان اتخاذ اتخاذ کرده و آن را به ریاکاری، تحریک و حمایت پنهانی و آشکار از نیروهای حامی استقلال متهم کرد که می‌تواند تایوان را در وضعیت خطرناکی قرار دهد و برای واشنگتن نیز نتیجه معکوس داشته باشد.

این گشت مشترک در میانه سفر سه روزه سناتور تامی داکوورث، سناتور آمریکایی به تایوان انجام شد. او روز دوشنبه به عنوان بخشی از سفرش به منطقه هند-پاسیفیک به تایوان رفت و روز سه شنبه هم با تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان دیدار داشت.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×