» دسته‌بندی نشده » تاکید لاوروف بر عدم پیوستن کشورهای شورای همکاری به تحریم‌ها علیه روسیه

تاکید لاوروف بر عدم پیوستن کشورهای شورای همکاری به تحریم‌ها علیه روسیه

خرداد ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


نشست وزارتی مشترک گفتگوی استراتژیک روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، این نشست با حضور سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مقر شورای همکاری خلیج فارس در شهر ریاض برگزار شد.

سرگئی لاوروف عنوان داشت که شرکاء در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تاکید کرده‌اند که به تحریم‌ها علیه روسیه ملحق نخواهند شد.

لاوروف در پایان نشست وزارتی مشترک گفتگوی استراتژیک روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت: روسیه علیه ناتو یا اتحادیه اروپا نیست، اما جامعه بین الملل باید در صف اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت که اعضای دائم در مورد آن توافق کرده‌اند، بایستد.

وی در پاسخ به سوالی درمورد صادرات غلات گفت: این مساله در حال حاضر آشکار شده است که مین‌هایی که نظام اوکراین کار گذاشته، مانع صادرات غلات از اوکراین است، همچنین، کشتی‌های حامل غلات روسیه و نیز شرکت‌های بیمه کننده کشتی‌های روسی، در چارچوب تحریم‌های غرب علیه مسکو قرار دارند. پیشنهاد ما به شرکای غربی مشخص است؛ اینکه گذرگاه‌هایی برای کشتی‌های حامل غلات بعد از مین‌زدایی‌ها ایجاد شود. طرف ترکیه‌ای نیز پیشنهاد کمک در مین زدایی را داده است.

صد و پنجاه و دومین دور این نشست همزمان با سفر سرگئی لاوروف به عربستان برگزار شد و فعالیت‌های مربوط به این نشست با ریاست فیصل بن فرحان بن عبد الله آل سعود، وزیر خارجه و رئیس دوره کنونی و با مشارکت نایف فلاح مبارک الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس انجام شد.

الحجرف خاطرنشان کرد، شورای وزارتی شماری از گزارش‌ها در خصوص پیگیری اجرای تصمیمات این شورا که در گذشته اتخاذ شد و همچنین موضوعات مربوط به رایزنی‌ها و روابط راهبردی بین شورای همکاری، کشورها و فراکسیون‌های جهانی و همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×