» آخرین اخبار » گیلان » ساختمان های نا ایمن شهر و شهروندان را دچار مشکل می کند

ساختمان های نا ایمن شهر و شهروندان را دچار مشکل می کند

خرداد ۸, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس دادگستری لنگرود، با بیان اینکه عدم استحکام و نا ایمن بودن ساختمان ها شهر و شهروندان را دچار مشکل می کند، گفت: باید تعداد ساختمان های نا ایمن که بدون مجوز ساخته شده و در معرض تخریب هستند را مشخص کنیم.

تیمور یوسفی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان لنگرود که با محور ساختمان های نا ایمن برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع ساخت و ساز در شهرها، اظهار کرد: طی سال های اخیر شاهد بحران هایی از این دست در کشور هستیم که به علت قصور و کم کاری برخی از دستگاه ها رخ داده است.

وی حادثه آبادان را یکی از مصادیق مواجهه با معضل ساخت و ساز دانست و افزود: پیش بینی، شناسایی و پیشگیری از حوادث و وقایع از جمله وظایف شورای پیشگیری از قوع جرم است و لذا دستگاه های جزو این شورا باید به وظیفه خود عمل کنند.

رئیس دادگستری لنگرود، با بیان اینکه عدم استحکام و نا ایمن بودن ساختمان ها شهر و شهروندان را دچار مشکل می کند، گفت: جرم شناسان از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها به عنوان کوه یخی یاد می کنند که سطح ناچیزی از آن مشخص بوده و بخش اعظم آن زیر آب قرار دارد لذا برخورد با این کوه یخی بدون اطلاع از حجم آن، نابودی را به دنبال دارد لذا دستگاه های متولی امور فرهنگی و اجتماعی باید برنامه ریزی و تصمیم گیری دقیقی داشته باشند.

یوسفی با تاکید بر لزوم شناسایی، تصمیم گیری و برنامه سازی در حزوه ساختمان های نا ایمن شهرستان در شهرداری های پنج گانه، یادآور شد: در ابتدا باید تعداد ساختمان های نا ایمن که بدون مجوز ساخته شده و در معرض تخریب هستند را مشخص کنیم و پیگیر ماده ۱۰۰ باشیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×