» آخرین اخبار » گیلان » برگزاری هفته فرهنگ و هنر ماسال در نیمه دوم سال

برگزاری هفته فرهنگ و هنر ماسال در نیمه دوم سال

خرداد ۵, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از برگزاری هفته فرهنگ و هنر ماسال در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ خبر داد و بیان کرد: هفته فرهنگ و هنر شهرستان ها به صورت سالانه برگزار خواهد شد تا هنرمندان فعالیت یک ساله خودشان را به نمایش بگذارند.

رضا ثقتی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان ماسال، این خطه از استان گیلان را گنجینه ای غنی از فرهنگ و هنر دانست و اظهار کرد: شهرستان ماسال دست آویزی برای معرفی فرهنگ و هنر گیلان زمین در عرصه ملی است.

وی شان مدیریت فرهنگی را چیزی جز خدمت به اهالی فرهنگ و هنر ندانست و افزود: گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم بر چند محور استوار بوده و عدالت محور اول است؛ در واقع دولت سیزدهم با شعار عدالت در توزیع امکانات و خدمات حوزه فرهنگ و هنر روی کار آمده و سیاست تمرکززدایی از فعالیت های فرهنگی و هنری را دنبال می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه گیلان فقط رشت نیست، بر توزیع امکانات و خدمات حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان ها تاکید کرد و گفت: رشت منابع و سازمان های قوی دارد و باید فعالیت ها را از مرکز استان به سمت شهرستان ها از جمله ماسال ببریم. متاسفانه طی سالیان گذشته عدالت در توزیع امکانات و خدمات رعایت نشده بود، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد تحقق رویدادهای فرهنگی و هنری در همه شهرها خواهیم بود.

ثقتی، پیشرانی مردم و سپردن امور فرهنگی و هنری به دست اهالی فرهنگ و هنرمندان را دومین محور گفتمان فرهنگی دولت دانست و عنوان کرد: در گفتمان فرهنگی دولت ما باید تسهیلگر و پشتیبان و سیاستگذار باشیم و ظرفیت های مردمی در فرهنگ و هنر دیده شود؛ همچنین باید اعتبارات و امکانات را از طریق انجمن های هنری به هنرمندان واگذار کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تقویت انجمن های هنری، خاطرنشان کرد: کار فرهنگی باید به دست اهالی فرهنگ سپرده شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، ساخت مجتمع فرهنگی و هنری را یکی از مطالبات اهالی فرهنگ و هنر ماسال دانست و ادامه داد: ۱۵ سال قبل زمینی جهت احداث این مجتمع در ماسال تخصیص یافت و سازه آن طراحی شد، اما شاهد توقف کار بودیم و قطعا تا پایان سال ۱۴۰۱ مجتمع فرهنگی و هنری ماسال را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

وی با اشاره به جایگاه خوب کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ماسال، اضافه کرد: مساجد با آن قداست و امنیت و اعتماد همچنان محل رجوع مردم هستند و لذا می توانیم بخشی از آموزش های رایگان حوزه فرهنگ و هنر و قرآن را به سمت کانون های مساجد ببریم.

ثقتی، میرزا کوچک جنگلی را شخصیتی تاریخ ساز، تمدن ساز و هویت ساز دانست و تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات فرهنگی صورت گفته آن چهره مظلوم و غبار گرفته میرزا از بین رفته و شخصیت واقعی این مبارز مجاهد نمایان شده است لذا کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی را در سال جاری برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به نقش ماسال در جریان نهضت جنگل، بیان کرد: چهار رویداد کنگره بین المللی میرزا کوچک در شهرستان ماسال برگزار خواهد شد تا سهم این شهرستان در تاریخ بلند نهضت جنگل پاس داشته شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از تقویت صندوق اعتباری هنر به عنوان یکی از اولویت های وزارت ارشاد خبر داد و بیان کرد: از رسانه هایی حمایت می کنیم که فعالیت قانونی دارند و برای حضور در فضای مجازی مجوز دریافت کردند.

این مسئول فرهنگی از برگزاری هفته فرهنگ و هنر ماسال در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ خبر داد و بیان کرد: هفته فرهنگ و هنر شهرستان ها به صورت سالانه برگزار خواهد شد تا هنرمندان فعالیت یک ساله خودشان را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه به زودی هر کدام از شهرستان های گیلان به عنوان پایتخت یکی از رشته های هنری انتخاب می شوند، گفت: سال اول رویداد استانی و سال بعد رویداد ملی این رشته های هنری برگزار خواهد شد.

ثقتی، از تجلیل از مشاهیر و مفاخر رشته های مختلف هنری شهرستان ماسال همراه با چاپ تمبر و رونمایی از کتاب و ساخت مستند خبر داد و بیان کرد: از طریق کمیته بازگشایی سینماهای تعطیل شده گیلان به دنبال فعالیت سینماها از جمله در ماسال هستیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×