» دسته‌بندی نشده » ۵ درصد مسکن‌های تولیدی و ۱۰ درصد اشتغال تولیدی به ایثارگران تعلق گیرد

۵ درصد مسکن‌های تولیدی و ۱۰ درصد اشتغال تولیدی به ایثارگران تعلق گیرد

خرداد ۵, ۱۴۰۱ 0۰



ایسنا/کرمان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ۵ درصد مسکن‌های تولید شده در طرح جهش ملی مسکن متعلق به ایثارگران است و در سایر پروژه‌ها نیز ایثارگران در اولویت قرار داشته باشند. همچنین۱۰ درصد اشتغال تولیدی در استان باید به ایثارگران داده شود. 

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز چهارم خردادماه در جلسه ایثار و شهادت با تبیین ابعاد شخصیتی شهدا گفت: شهدا باب هدایت جامعه هستند. 

وی افزود: معتقدم علت اینکه کشش عظیمی که برای حاج قاسم در جهان ایجاد شد این بود که قلب امام زمان (عج) برای ایشان سوگوار شد و جهان را تکان داد. 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: بدون نهادسازی کار جلو نمی رود و مسیری با میدان داری مردم برای تولیت مرقد شهید سلیمانی ایجاد کنید. 

وی اظهار کرد: جامعه به ایثار زنده است و در غیر این‌صورت به سرعت توسط دشمنان بلعیده می‌شود. 

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه به دنبال قانونمند کردن ایثار اجتماعی هستیم، تصریح کرد: شعب جهانی برای مکتب حاج قاسم ایجاد کنید که حلقه‌ای از یاران حاج قاسم در جهان ایجاد می‌شود. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان این مطلب که مصوبه‌ای در دولت در زمینه درجه‌بندی نشان ایثار داشتیم، اظهار کرد: توجه دولت سیزدهم به حوزه ایثارگران در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب بی‌نظیر است. 

وی عنوان کرد: طی شش ماه گذشته بیش از ۶۰ هزار نفر تبدیل وضعیت شده‌اند.

معاون رئیس جمهور از تقویت اعتبارات بهداشت و درمان ایثارگران در سال‌جاری خبر داد و در ادامه با بیان این مطلب که با هدف زیارتی بودن کرمان در حوزه زائرسرا کمک می‌کنیم، اظهار کرد: بنیاد شهید کرمان میزبان خانواده‌های شهدای حشدالشعبی که برای زیارت مرقد شهید سلیمانی خواهد بود. 

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز گفت: ایثارگران کرمانی باوجود مشکلات بسیار صبور هستند البته کل مردم استان صبور هستند. 

وی با اشاره به مشکلات در جنوب استان اظهار کرد: متاسفانه صدای مردم جنوب به جایی نمی‌رسد. 

استاندار کرمان تاکید کرد: بنیاد شهید ساختار خاصی برای مرقد سردار سلیمانی تدارک ببیند و به صورت مردمی باید اداره شود. 

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: تعدادی از فرزندان ایثارگران در شرکت‌های وابسته به مس تبدیل وضعیت نشدند اما آنهایی که در شرکت مس مشغول به‌کار هستند، تبدیل وضعیت شده‌اند. 

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×