» دسته‌بندی نشده » هیات چینی در داووس خروج بعد از سخنرانی زلنسکی را رد کرد

هیات چینی در داووس خروج بعد از سخنرانی زلنسکی را رد کرد

خرداد ۳, ۱۴۰۱ 0۰


خبرگزاری دولتی چین -شینهوا- امروز (سه‌شنبه) در گزارشی اتهام‌زنی آمریکا مبنی بر اینکه هیات چینی در اجلاس اقتصادی داووس پس از سخنرانی زلنسکی واکنشی نداشته و در نهایت جلسه را ترک کرده، رد کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری شینهوا چین همچنین گزارش کرد، این اتهام از سوی میشل مک‌کال، از اعضای کنگره آمریکا در جریان مصاحبه با شبکه خبری سی.ان.ان مطرح شد.

این قانونگذار آمریکایی حتی برای اثبات حرف‌هایش تصویری از هیات چینی را نشان داد که وقتی دیگران برای ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دست می‌زدند، سر جای خودشان نشسته بودند.

در واکنش به آن، هیات چین در داووس اعلام کرد که گزارش مذکور کاملا نادرست است و نشان می‌دهد که آنها با یکی از مقام‌های ارشد آژانس بین‌المللی انرژی وقتی که زلنسکی مشغول صحبت بود، در حال گفت‌وگو بودند.

کشورهای غربی یک سری تحریم‌هایی را علیه روسیه بابت حمله به اوکراین وضع کرده و اروپا نیز به دنبال کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه است. از بعد از حمله فوریه، زلنسکی بارها در مجالس دولتی کشورها به سخنرانی پرداخته و دیگران را به اقدام علیه روسیه ترغیب می‌کند.

او دوشنبه در سخنرانی خود برای گشایش نشست این هفته داووس در سوئیس گفت که اگر اجازه داده شود تا حمله روسیه به کشورش همینطور بی‌پاسخ بماند، بار دیگر “نیروی بی‌رحم” بر جهان حاکمیت خواهد کرد. زلنسکی به نمایندگان حاضر گفت که اگر به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اجازه داده شود در جنگ پیروز شود، نشست آنها بیهوده خواهد شد، زیرا او “علاقه‌ای به افکار ما ندارد و نیرو و زور بی‌رحم و وحشیانه حرف نمی‌زند، بلکه می‌کُشد.”

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×