» دسته‌بندی نشده » قرنطینه اجباری آبله میمونی در بلژیک

قرنطینه اجباری آبله میمونی در بلژیک

خرداد ۲, ۱۴۰۱ 0۰


بلژیک اولین کشوری است که قرنطینه اجباری به خاطر آبله میمونی را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، رسانه ها گزارش کردند که بلژیک اولین کشوری است که قرنطینه ۲۱ روزه و اجباری آبله میمونی را مطرح کرده است چرا که اکنون ۱۴ کشور شیوع این بیماری ویروسی را تایید کرده اند و پزشکان درباره افزایش قابل توجه موارد ابتلا در انگلیس هشدار داده اند.

مقامات بهداشت بلژیک اعلام کردند: پس از ثبت سه مورد ابتلا در این کشور، افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند، باید به مدت سه هفته خود را ایزوله کنند.

اولین مورد عفونت روز جمعه در بلژیک ثبت شد.

قرنطینه اجباری آبله میمونی در بلژیک در حالی مطرح شده که پزشکان انگلیسی نسبت به افزایش قابل توجه موارد ابتلا هشدار داده و واکنش دولت برای مهار شیوع آن بسیار حیاتی است. ۱۱ نفر دیگر در این کشور به این ویروس مبتلا شدند و مجموع آنها به ۲۰ نفر رسیده است.

این عفونت ویروسی نادر که معمولا در مناطق گرمسیری غرب و مرکز آفریقا مشاهده میشود، می تواند از طریق تماس بسیار نزدیک با فرد آلوده منتقل شود. آبله میمونی معمولا خفیف است و اکثر بیماران طی چند هفته بدون درمان بهبود پیدا می کنند.

به گزارش بیزینس استاندارد، این بیماری که اولین بار در میمون ها یافت شد، از طریق تماس فیزیکی نزدیک از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×