» آخرین اخبار » گیلان » پیش بینی برداشت ۱۷۰ تن توت فرنگی در رودبار

پیش بینی برداشت ۱۷۰ تن توت فرنگی در رودبار

خرداد ۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی رودبار با بیان اینکه توت‌فرنگی رودبار از سالم‌ترین توت‌فرنگی‌های کشور محسوب می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود، امسال ۱۷۰ تن توت فرنگی در رودبار برداشت شود.

سروش ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه رودبار از شهرستان های برتر تولید کننده توت فرنگی در گیلان است، اظهار کرد: برداشت این محصول در رودبار آغاز شده و بیش از ۱۶۰ نفر بهره‌بردار مشغول برداشت توت فرنگی هستند.

وی با اشاره به اینکه توت‌فرنگی رودبار از سالم‌ترین توت‌فرنگی‌های کشور محسوب می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود، امسال ۱۷۰ تن توت فرنگی در رودبار برداشت شود.

ابراهیمی ادامه داد: روستای سی دشت قطب تولید توت فرنگی در رودبار است و زنان این روستا در برداشت توت فرنگی نقش بسیار مهمی دارند.

وی با بیان اینکه اخیرا دختران روستایی نیز در تولید و برداشت توت فرنگی بیش از گذشته می‌پردازند، خاطرنشان کرد: توت‌فرنگی رودبار علاوه بر اینکه در بازارهای محلی این شهرستان به فروش می‌رسد، در  بازارهای شهرستان های دیگر استان نیز به فروش می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: برداشت توت‌فرنگی تا پایان خردادماه ادامه دارد. عطر و سلامت توت‌فرنگی رودبار در کشور زبانزد است و سطح زیر کشت توت فرنگی در این شهرستان ۳۰ هکتار است.  

ابراهیمی گفت: اغلب بهره‌برداران توت‌فرنگی در رودبار دامدار هم هستند و فروش توت فرنگی به بهبود وضعیت اقتصادی این افراد کمک موثری می‌کند.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×