» آخرین اخبار » گیلان » انتقال دانش علمی و فنی مدیریت پسماند لهستان به ایران

انتقال دانش علمی و فنی مدیریت پسماند لهستان به ایران

اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان سفیر ایران در لهستان، همکاری درخصوص مدیریت پسماند گیلان را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که با توجه به موفقیت لهستان در بازیافت زباله، انتقال دانش علمی و فنی به ایران، می تواند در حل مشکل پسماند اثربخش باشد.

حسین غریبی، سفیر کشورمان در لهستان در دیدار با استاندار گیلان، به ظرفیت لهستان در بخش های مختلف صنعتی از جمله تولید ماشین‌آلات صنعتی، کشاورزی، قطعه سازی و همچنین در حوزه معادن اشاره کرد و گفت: می توان از این توانمندی‌ها در جهت توسعه بخش های مختلف گیلان بهره مند شد.

وی استفاده از ماشین آلات تولیدی لهستان برای رونق مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان را پیشنهاد داد و اظهار کرد: این کشور امکان طراحی و ساخت ماشین آلات متناسب با نیاز حوزه های کشاورزی و صنعتی ایران را دارد.

سفیر ایران در لهستان، همکاری درخصوص مدیریت پسماند گیلان را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که با توجه به موفقیت لهستان در بازیافت زباله، انتقال دانش علمی و فنی به ایران، می تواند در حل مشکل پسماند اثربخش باشد.

غریبی، همچنین به بهره گیری از بازار مصرف ماهی در لهستان با توجه به پتانسیل های گیلان در تولید این محصول اشاره کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز، به ظرفیت های گیلان در بخش های مختلف کشاورزی، دامپروری، آبزی پروری و نیز صنایع تولیدی و دارویی اشاره و تولیدات کیفی گیلان را دارای قابلیت برای صادرات عنوان کرد.

وی از بنادر و گمرکات گیلان به عنوان ظرفیتی ارزشمند برای افزایش میزان صادرات کشور یاد کرد و گفت: با تکمیل راه آهن رشت – کاسپین، شاهد رشد زیرساخت‌ها در امر صادرات از مبدا گیلان خواهیم بود که این امر، ارزآوری قابل توجهی را به دنبال دارد.

استاندار گیلان به ظرفیت معادن گیلان هم اشاره و خاطرنشان کرد: ارتقای بهره وری در این خصوص مورد تاکید است؛ از این رو ایجاد ارزش افزوده تولید و نیز استفاده از ماشین آلات روزآمد، یک ضرورت محسوب می شود.

عباسی ادامه داد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از روند کشاورزی در گیلان، به صورت سنتی انجام می‌شود که لازمست ضمن توسعه ماشین آلات این بخش، مدیریت بهره وری آب با استفاده از دانش نوین مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه چای، زیتون، بادام و فندق گیلان کیفیت بالایی دارد و صنایع فرآوری این محصولات هم در استان موجود است؛ بهره گیری از دانش نوین برای ارتقای جایگاه فعلی استان در امر فرآوری و بسته بندی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با گسترش تعاملات با محوریت امور دانش بنیان و فناور، شاهد ایجاد ارزش افزوده در این بخش خواهیم بود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×