» آخرین اخبار » گیلان » فعالیت‌های فرهنگی نیازمند همکاری همگانی است

فعالیت‌های فرهنگی نیازمند همکاری همگانی است

اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان امام جمعه بندرانزلی گفت: در امر تبلیغات و فعالیت‌های فرهنگی نیازمند همکاری همگانی هستیم و لذا همه برنامه‌ها باید به صورت مستمر و مکمل هم بوده و مقطعی نباشد تا اثر کار از بین نرود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی، با انتقاد از اینکه باید از بعضی مجموعه هایی که وظیفه تبلیغ دین را داشته و دارند گلایه داشته باشیم، اظهار کرد: البته بحث یک مجموعه نیست و یک شخص یا یک دستگاه مدنظر نیست و فعالیت در این زمینه فعالیت مستمر و به هم پیوسته است.

وی با بیان اینکه دشمن در عرصه تبلیغ و اثرگذاری فرهنگی حضور فعال دارد، تصریح کرد: در عرصه تبلیغ و فعالیت فرهنگی هرکسی که شیوه بهتر و جذاب‌تر داشته باشد موفق می‌شود.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه در برنامه‌های فرهنگی دنبال تعیین مقصر نباشیم، گفت: با دولت جدید باید تحول اساسی در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه فرهنگ داشته باشیم و همه مسئول هستند و به اندازه توان خودمان باید پای کار بیاییم.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین تصریح کرد: شناخت زمان، طرح و برنامه داشتن مشکلاتی هستند که باید در این دولت رفع شود و یکی از معیارهای تحول در مدیریت کشور با این شاخص‌ها مشخص شود.

وی به اهمیت پیوست فرهنگی در فعالیت‌های جهادی اشاره کرد و افزود: در فعالیت‌های جهادی و فرهنگی باید اثرگذاری و عمق آن نیز مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی و همه‌جانبه‌نگری بتوانیم اثرگذاری لازم را داشته باشیم. قطعا موفقیت هر مسئول خصوصا در امر تبلیغات و فعالیت‌های فرهنگی نیازمند همکاری همگانی است و همه برنامه‌ها باید به صورت مستمر و مکمل هم بوده و مقطعی نباشد تا اثر کار از بین نرود.

در تعالیم اسلامی جدال احسن آری؛ بی‌تقوایی و افترا زدن نه

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان نیز اظهار کرد: یکی از دلایلی که به شرک خفی دچار می‌شویم کم‌توجهی به ربوبیت الهی است و ربوبیت الهی یعنی همه کارها، اعمال و انگیزه‌های ما مطابق قانون خداوند باشد.

وی با اشاره به اینکه صدق یعنی هر عمل و انگیزه مطابق قاعده و قانون الهی باشد، افزود: زندگی کردن بر مبنای صدق سخت است و اگر صدق باشد شرک، حسادت، جاه‌طلبی و قومیت‌گرایی شکل نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: خداوند دو سلطنت دارد که شامل سلطنت نصرت‌آور و سلطنت عقاب‌آور است لذا اگر در مقام ربوبیت الهی نباشیم و تحت سایه سلطنت یاری کننده الهی قرار نگیریم و آن را نپذیریم و در مسیر قاعده الهی حرکت نکنیم دچار خسران شده و سلطنت عقاب‌آور الهی شامل حالمان می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در عرصه جنگ نرم هستیم و یکی از موارد مهمی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مورد نظر داشتند توجه به جوان‌ها بود، گفت: حضور جوانان به ویژه در عرصه جهاد و زمینه‌های فرهنگی بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه در سیره اسلام و همچنین در آیات قرآن خداوند متعال جدال احسن را به ما آموزش داده، تصریح کرد: در تعالیم اسلامی استدلال در شیوه‌های مدیریتی بیان شده، ولی بی‌تقوایی و افترا زدن را نمی‌پذیرد.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه کار فرهنگی سخت است و ظرافت دارد و دیر جواب می دهد، گفت: ساماندهی امور حق به راحتی نیست، زیرا دعوت بر خلاف تمایلات مادی و انسانی است و برای رفع مشکلات فرهنگی باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عباس صباحی تودیع و حجت‌الاسلام والمسلمین موسی علیپور به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی معرفی شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×