» آخرین اخبار » گیلان » بازگشت شالیزارهای رهاشده رشت به کشت برنج

بازگشت شالیزارهای رهاشده رشت به کشت برنج

اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: افزایش قیمت برنج موجب شده است کشاورزانی که شالیزارشان را به حالت نکاشت رها کرده بودند، دوباره به کشت برنج اختصاص دهند.

مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است، اظهار کرد: تاکنون خزانه گیری در ۹۹ درصد از شالیزارهای این شهرستان انجام شده است و مشکلی برای تامین آب نشاء برنج وجود ندارد.

وی افزود: آب مورد نیاز ۹۲ درصد از شالیزارهای رشت از سد سفیدرود تامین می شود و به دلیل کاهش ذخیره آب سد سفید رود تلاش می کنیم از آب های موجود برای شخم اول و نشاء برنج استفاده کنیم.

اسدی پرور ادامه داد: در سال جاری از آب موجود در آب بندان ها بیش از سال گذشته استفاده شد و برای بهره وری بهینه از آب باران و آب بندن ها ۳۵۰ هکتار از ۱۸۰۰ هکتار آب بندان رشت را احیا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع برای کاهش هینه تولید برنج اقدامات مختلفی انجام دادیم و این امور موجب اقتصادی تر شدن تولید بربج برای برنج کاران شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: افزایش قیمت برنج موجب شده است که علاوه بر اینکه شالیزارهای نکاشت، دوباره به کشت برنج اختصاص یابند و حتی کشاورزانی که شالیزارشان را به پرورش ماهی اختصاص داده بودند، دوباره به وضعیت شالیزار برگردانیم.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×