» دسته‌بندی نشده » کادرسازی در عرصه فرهنگ؛ اولین اولویت وزارت ارشاد

کادرسازی در عرصه فرهنگ؛ اولین اولویت وزارت ارشاد

اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/اصفهان معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کادرسازی مهم‌ترین اولویت وزارت ارشاد است و پس از آمد و رفت در جایگاه و مسئولیت‌ها، نام و کار کسانی ماندگار است که توانستند نسل نویی در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه تربیت کنند.

سید محمد هاشمی، امروز(یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از جابجایی‌ها نه از سر ناکارآمدی، که برای تجدید قوا و نو شدن ریل و ناوگان خدمت است و نافی خدمات و تلاش‌های مسئولان سابق نخواهد بود.

وی با اشاره به معارفه آذربایجانی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، افزود:  عهد ما در وزارت فرهنگ و ارشاد با همه مدیران در ۱۲ بند حکم ماموریت ذکر شده که به طور خاص و با توجه به اقتضائات استان اصفهان دو مورد بیشتر مورد انتظار خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف حاکمیتی در حوزه فرهنگ و ارشاد استان اولین ماموریت مدیرکل فرهنگ و ارشاد است چرا که تعدد دستگاه‌های فعال در این حوزه در اصفهان فرصتی بسیار مغتنم برای استفاده از ظرفیت‌های مختلف و افراد برجسته این حوزه در استان فراهم کرده و ظرفیت قانونی شورای فرهنگ عمومی نیز در این مسیر  قابل استفاده است.

به گزارش ایسنا، معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کادرسازی   مهمترین اولویت وزارت ارشاد است، تأکید کرد: پس از آمد و رفت در جایگاه و مسئولیت‌ها، نام و کار کسانی ماندگار است که توانستند نسل نویی در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه تربیت کنند، ظرفیت انسانی اصفهان، مراکز فرهنگی و هنرمندان آن بی‌نظیر و یا حداقل کم‌نظیر است و خواهش ما اهتمام جدی مسئولان در این حوزه است تا رونق و جان تازه‌ای در فرهنگ و هنر استان ایجاد شود.

همچنین سید یوسف طباطبایی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان و رئیس شورای فرهنگ عمومی نیز در این نشست با بیان اینکه ارشاد یعنی راهنمایی درست، اظهارکرد: ارشاد کاری بزرگ و اساسی است و هنرمندان باید بدانند که  هنر را که نعمت بزرگ خداست در چه راهی هزینه می کنند.

وی هزینه کردن نعمت خدا در مسیر صحیح را از مصادیق شکر دانست و ادامه داد: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند «تقوا این است که نعمت خدا را علیه خدا به کار نبرید». صدای خوب، قلم خوب و فکر خلاق هنرمند نعمت است و استفاده آن در مسیر خدا مصداق شکر عملی.

 امام جمعه اصفهان تاکید کرد: برای ارشاد مردم ابتدا باید خود در راه درست باشیم تا بتوانیم نقش مرشد و هدایتگر دیگران را ایفا کنیم و این، مسئولیت بزرگی است که مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد باید به اهمیت آن توجه داشته باشد.

 طباطبایی‌نژاد با تأکید بر اینکه دیگر کشورها عیب خود را فاش نمی‌کنند و سعی در پوشیده داشتن عیوب ملت خود دارند، تصریح کرد: هنرمندان و اهالی رسانه بعضا عیب‌ کشور را فاش می‌کنند و حتی حرف و اتفاق درست را کج و زشت نشان می‌دهند که این بدترین کار است.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها حتی در بازی‌سازی برای کودکان هم هدف خاص خود را دنبال می‌کنند،  ادامه داد: بعضا هنرمندان در ارائه آثار هدف و نگاه خاصی ندارند در حالی که باید توجه داشته باشیم که هر چه داریم از خداست و باید در مسیر خدا و با هدف هدایت صرف شود که در غیر این صورت دچار خسران خواهیم شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×