» آخرین اخبار » گیلان » کشف انبار روغن و ماکارونی احتکار شده در رشت

کشف انبار روغن و ماکارونی احتکار شده در رشت

اردیبهشت ۲۵, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیر کل صمت گیلان گفت: در بازرسی های این اداره کل یک انبار در رشت شناسایی شد که در آن اقلام اساسی نظیر روغن، ماکارونی و رب با ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال احتکار شده بود.

تیمور پورحیدری در جمع خبرنگاران گفت: کلیه کارمندان صمت گیلان در قالب ۱۰۰ گشت نظارتی روانه بازار شدند و ۳۴۳ مورد بازرسی از فروشگاه های ارزاق عمومی انجام شد.

وی از کشف ۸۰ کارتن روغن خبر داد و افزود: این روغن ها به قیمت غیر مصوب به مردم عرضه می شد که سریعا با حضور بازرسان این اداره کل، ضمن جریمه فروشگاه زنجیره‌ای مذکور، مدیر هلدینگ این فروشگاه طی تماس تلفنی، نسبت به تخلف تفهیم شد تا مشابه این تخلف در سایر فروشگاه نباشند وگرنه با تشکیل پرونده و جریمه سنگین تر اعمال قانون خواهند شد.

مدیرکل صمت استان گیلان عنوان کرد: همکاران این اداره کل با ۴۲ تیم بازرسی در رشت و بیش از۷۸ تیم بازرسی در شهرستان ها عازم کف بازار شدند و اقلام مرغ، روغن، ماکارونی و شکر را پایش و رصد کردند.

جریمه ۸۰۰ میلیونی اصناف متخلف گیلان

وی  ادامه داد: در رشت بیش از ۳۴۳ مورد و در کل استان ۱۱۰۰ بازرسی از اصناف استان در حوزه مواد غذایی صورت گرفت که ماحصل آن ۲۱۱ فقره تشکیل پرونده تخلف با ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون ریال تشکیل شد.

 پورحیدری گفت: در بازرسی های این اداره کل یک انبار در رشت شناسایی شد که در آن اقلام اساسی نظیر روغن، رب، ماکارونی با ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال احتکار شده بود و اقلام مذکور در اختیار مقامات قضایی جهت توزیع بین عموم مردم قرار گرفت.

تمامی اقلام در سطح عرضه موجود است

وی همچنین از آرامش نسبی بازار سخن گفت و افزود: با توجه به اینکه تمامی اقلام اساسی به وفور در انبارها و سطح عرضه موجود است، مردم دغدغه ای در تامین آنها نداشته باشند.

مدیرکل صمت استان گیلان از تجهیز سامانه پاسخگویی به شکایات این اداره کل جهت رسیدگی سریعتر به گزارشات مردمی سخن گفت و خاطرنشان کرد: از مردم فهیم استان تقاضا دارم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در سطح عرضه و توزیع کالا هرچه سریعتر با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند و یا از طریق سامانه ۱۲۴.ir اعلام کنند تا بازرسان این اداره کل در کمترین زمان ممکن به تخلفات اعلام شده رسیدگی کنند.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×