» دسته‌بندی نشده » ثبت ۴ وقف جدید در گیلان

ثبت ۴ وقف جدید در گیلان

آبان ۱۳, ۱۳۹۸ 4۰

حجت الاسلام ستار علیزاده در گفتگو با خبرنگار گیل سو با اشاره به اینکه وقف سنت حسنه و مورد تأکید در همه ادیان الهی است، اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب در زمینه ترویج و تبیین آثار معنوی و مادی وقف در سطح جامعه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۴۱ وقف جدید به ارزش بیش از دو میلیارد تومان در استان گیلان انجام شده است، گفت: همزمان با دهه وقف امسال نیز چهار وقف جدید در شهرستان های فومن، تالش و آستانه اشرفیه به ثبت رسید.

علیزاده با بیان اینکه در نخستین وقف «محمد کنعانی» واقف فومنی یک قطعه زمین به مساحت ۷۲۳ متر مربع به نیت انجام امورات مسجد شهید اشجری روستای ماوردیان فومن وقف کرد، گفت: ارزش تقریبی این ملک دو میلیارد و پانصد میلیون ریال است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دومین وقف این دهه نیز توسط بانو «سلمه محبی» در شهرستان فومن انجام شده است، تصریح کرد: این بانوی واقف یک واحد منزل مسکونی را وقف مسجد صاحب الزمان(عج) روستای گشت فومن کرده است.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه این منزل مسکونی ۱۹۳ متر مساحت و به ارزش دو میلیاردریال برآورد شده است، بیان کرد: با وقف این زمین، تعداد موقوفات فومن به ۷۳ مورد رسید که درآمد و منفعت حاصله از آنها صرف امور خیریه، اقامه عزای سید الشهدا (ع) و ترویج امور دینی و قرآنی می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سومین وقف مربوط به شهرستان تالش است که در آن نیکوکار تالشی یک باب منزل مسکونی به مساحت ۱۱۰ متر مربع به ارزش ۳۳۰ میلیون تومان را وقف کرد، افزود: نیت این وقف کمک به دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت و محرومین ثبت شده است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه جدیدترین وقف گیلان نیز شش دانگ یک عرصه مسکونی به مساحت ۳۱۷ متر مربع در شهرستان آستانه اشرفیه است، گفت: «محمود رمضان پور نرگسی»  این ملک را به ارزش ۹ میلیارد ریال به نیت مراسمات چهارده معصوم علیه السلام وقف کرده است.

گفتنی است، از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ وقف جدید در گیلان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×