» آخرین اخبار » گیلان » احتکار اقلام اساسی اعلام جنگ علیه منافع دولت و ملت است

احتکار اقلام اساسی اعلام جنگ علیه منافع دولت و ملت است

اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت گفت: احتکار اقلام اساسی مورد نیاز، در واقع اعلام جنگ علیه منافع دولت و ملت است و مردم نیز می‌توانند هرگونه احتکار، کم فروشی و گرانفروشی را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اطلاع دهند.

حمیدرضا امام‌پناهی در جلسه تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی شهرستان با اشاره به ضرورت تامین و نظارت موثر بر توزیع کالاهای اساسی، گفت: سیاست دولت در ساماندهی یارانه‌ها و مدیریت ارز ترجیحی، گامی شجاعانه در راه بهره‌مندی عادلانه همه مردم از یارانه‌ها است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر اینکه اقدام دولت در مدیریت ارز ترجیحی و ساماندهی نحوه پرداخت یارانه‌ها به معنای حذف ارز ترجیحی نیست، افزود: سیاست قطعی دولت برای حمایت از امنیت غذایی مردم و ثبات بازار قرار دارد و در این راه با اقدامی شجاعانه، مصمم به کوتاه کردن دست رانت خواران از یارانه‌ها و بستن روزنه‌های فساد ناشی از اختصاص بدون نظارت ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

وی افزود: در پی اجرایی شدن اقدامات مورد نظر دولت که برآیند نظرات کارشناسی متخصصان اقتصادی است، دیگر امکان انحراف از اهداف یارانه‌ها و اختصاص ارز ترجیحی در غیر موارد توصیه شده قانونی مانند هزینه‌کردن ارز ترجیحی برای واردات لوازم لوکس و گوشی موبایل و نظایر آن وجود نخواهد داشت.

امام‌پناهی با بیان اینکه تغییر در ساز و کارها برای بهره‌مندی بیشتر مردم از منابع یارانه‌ها، اجتناب‌ناپذیر است، گفت: دولت در نظر دارد تا به جای استفاده واردکنندگان از یارانه‌ها و ارز ترجیحی که ثمری جز ضربه به اقتصاد داخلی و تولیدکننده ایرانی نداشته، مدیریت یارانه‌ها را بر عهده خود مردم گذاشته و از ایجاد رانت، بازار سیاه و قاچاق کالا به کشورهای همسایه به علت اختلاف قیمتی موجود جلوگیری نماید.

فرماندار رشت با اشاره به تاکید دولت مبنی بر در میان گذاردن صادقانه مسائل با مردم و تلاش در به حداقل رساندن آسیب‌ها، تصریح کرد: رهاشدگی بازار به خصوص در زمینه عرضه اقلام اساسی اصلا پذیرفتنی نیست و در راستای سیاست‌های ابلاغی دولت با هرگونه افزایش خودسرانه و خارج از برنامه قیمت‌ها و اخلال در توزیع عادلانه اقلام به طور جدی برخورد خواهد شد.

وی افزود: امنیت غذایی سفره مردم، اولویت نخست مسئولین است و با همکاری دستگاه‌های مسئول‌‍، نظارت بر چگونگی توزیع کالاهای اساسی و پرمصرف تشدید خواهد شد.

امام‌پناهی با تاکید بر ضرورت آگاهی رسانی در برطرف نمودن ابهام بازار در مورد نحوه انجام کار و اطمینان از وفور کالاهای اساسی، خاطرنشان کرد: هیچ کمبودی در تامین، ذخیره و عرضه اقلام اساسی و کالاهای پرمصرف مردم وجود ندارد و با توجه بیشتر به سیستمی کردن نظارت‌ها نظیر استفاده از سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها، امکان بروز تخلف به حداقل خواهد رسید.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه در تامین اقلام مورد نیاز مردم مشکلی وجود ندارد و نواقص موجود ناشی از چگونگی فعالیت در حوزه توزیع است، تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های مرتبط مانند جهاد کشاورزی، صمت و تعاون روستایی در پیروی از فرمایشات رهبر معظم و سیاست‌های دولت انقلابی باید در زمینه تامین و توزیع و نظارت بر نحوه توزیع اقلام اهتمام ورزند.

وی افزود: احتکار اقلام اساسی مورد نیاز، در واقع اعلام جنگ علیه منافع دولت و ملت است و مردم نیز می‌توانند هرگونه احتکار، کم فروشی و گرانفروشی را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اطلاع دهند.

 فرماندار رشت با تاکید بر ضرورت مشارکت تمامی دستگاه‌ها در به ثمر نشستن سیاست‌های اصلاحی و عدالت‌خواهانه دولت، خاطرنشان کرد: بخشداران هر چه سریعتر نسبت به تشکیل کارگروه تنظیم بازار و امنیت غذایی در سطح بخش ها اقدام و از تمامی ظرفیت ها مانند دهیاران و پایگاه های بسیج استفاده نمایند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به اهتمام دولت در توزیع عادلانه یارانه‌ها، اظهار تصریح کرد: شرایط برای ثبت اعتراض افراد نسبت به قرار نداشتن در لیست یارانه بگیران و یا نحوه دهک بندی فراهم شده و این افراد می‌توانند با مراجعه و ثبت‌نام در سامانه‌ای که به اطلاع عموم رسیده‌، منتظر نتایج بررسی‌ها باشند تا با راستی آزمایی دستگاه‌های ذیربط افراد محق شناسایی و تغییرات مثبت اعمال گردد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×