» آخرین اخبار » گیلان » تخصیص ۱۰‌ میلیارد تومان اعتبار به گیلان به منظور مبارزه با خشکسالی

تخصیص ۱۰‌ میلیارد تومان اعتبار به گیلان به منظور مبارزه با خشکسالی

اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صالح محمدی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خشکسالی به یک معضل برای کشاورزان با آغاز فصل زراعی تبدیل شده است، اظهار کرد: در چندین سال گذشته استان گیلان با معضل آب کشاورزی مواجه بوده و شالیکاران بسیاری محصول خود را با این دلیل از دست داده و یا با کاهش تولید محصول مواجه بودند.

وی از تخصیص ۱۰‌میلیارد تومان اعتبار در جهت مقابله با خشکسالی در استان گیلان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته این میزان از اعتبار به منظور  بازسازی و تعمیر ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با دستور به مدیران شهرستانی در جهت استفاده حداکثری از اعتبار تخصیص داده شده در جهت مقابله با خشکسالی در گیلان افزود: مدیران ادارات شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی در استان گیلان باید با بودجه تخصیص  آره شده ایستگاه‌های پمپاژ خارج شده از شبکه آبیاری را وارد شبکه کنند.

به گفته محمدی برخی ازشهرستان‌های گیلان مثل رضوانشهر، لنگرود و آستانه اشرفیه تاکنون شروع به کار و موفق به بازگرداندن چند ایستگاه شده‌اند و سایر شهرستان‌ها در ادامه در حال انجام کار هستند.

وی با اشاره به میزان تاثیر قابل توجه ایستگاه‌های پمپ‌پاژ آب در راستای مبارزه با خشکسالی بیان کرد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته ۳۶ ایستگاه پمپاژ آب به مدار باز گردند که در مبارزه با خشکسالی امسال مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *