» دسته‌بندی نشده » فرزام: تعویق بازی‌های آسیایی از نظر روحی روی ورزشکار تاثیر می‌گذارد/دستمان در روئینگ خالیست

فرزام: تعویق بازی‌های آسیایی از نظر روحی روی ورزشکار تاثیر می‌گذارد/دستمان در روئینگ خالیست

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱ 0۰


افشین فرزام در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره تعطیلی اردوهای روئینگ با تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهارداشت: ما فعلا طبق بخشنامه تا ۲۱ اردیبهشت اردو داریم و پس از آن بچه‌ها استراحت خواهند داشت. بعد از استراحت دوباره تمرینات را آغاز می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی روئینگ کشورمان، ادامه داد: تمام هدف‌گذاری ما بازی‌های آسیایی بود، همه بچه‌ها انگیزه داشتند به ویژه روئینگ که دستمان در این رشته از ورزشکار خالیست. تعویق این بازی‌ها از نظر روحی تاثیرگذار است به خصوص اینکه ما آذرماه سال گذشته هم مسابقات قهرمانی آسیا را از دست دادیم و به ما اجازه شرکت در مسابقات را ندادند. این اتفاقات به ورزشکار آسیب می‌زند؛ باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم تا بتوانیم بچه‌ها را نگه داریم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا گفتید در روئینگ دست شما خالیست، مگر در این رشته پشتوانه‌سازی انجام نشده، خاطرنشان کرد: تعداد ورزشکاران در روئینگ خیلی کم است؛ شاید به خاطر امکانات در استان‌ها و نبود محیط تمرین مناسب باشد. از طرفی در این ۲ سال کرونا باعث شد دست فدراسیون برای استعدادیابی مستقیم بسته شود.

فرزام افزود: مسابقات لیگ روئینگ مانند فوتبال، والیبال و … فراگیر نیست که بچه‌ها در طول سال درگیر آن شوند. در روئینگ پتانسیل‌های خوبی داریم بنابراین باید هم روی استعدادیابی کار شود و هم جذابیت‌های این رشته تا بچه‌ها علاقمند به روئینگ شوند.

سرمربی تیم ملی روئینگ کشورمان درباره اینکه با تعویق بازی‌های آسیایی برنامه تیم ملی به چه صورت خواهد شد، گفت: در این مدت استراحت ورزشکاران ۲-۳ روزه بود اما از این به بعد بیشتر می‌شود. شاید با ورزشکاران قدیمی‌تر که گرفتاری دارند دورادور کار کنیم. البته فکر می‌کنم اگر این موضوع تعویق خوب مدیریت شود بتواند فرصتی برای ورزشکاران باشد.

فرزام درباره احتمال لغو بازی‌های آسیایی به دلیل مسابقات توزیع کسب سهمیه المپیک پاریس، خاطرنشان کرد: مسابقات روئینگ قهرمانی آسیا هر سال به جز سال‌های المپیک و بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود. من احتمال می‌دهم کنفدراسیون آسیا بخواهد امسال این مسابقات را برگزار کند در این صورت هدف‌گذاری خواهیم داشت تا برای این رقابت‌ها آماده شویم.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *