» آخرین اخبار » گیلان » تاکید بر استفاده از مصالح باکیفیت در ساخت مسکن ملی گیلان  

تاکید بر استفاده از مصالح باکیفیت در ساخت مسکن ملی گیلان  

اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: باید از مصالح ساختمانی باکیفیت و با عمر بالا در ساخت واحدها مسکن ملی بهره گرفته شود.

اسدالله عباسی امروز در جلسه شورای مسکن استان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهار کرد: نباید برای ساخت مسکن ملی در استان این همه معطل کرد.

وی افزود: با توجه به محدودیت زمین ها کار باید سرعت بیشتری به خود بگیرد. با توجه به شرایط جوی مناسب برای ساخت و ساز وقت در حال از دست رفتن است.

سرعت کم کار برای ساخت واحدهای مسکن ملی در گیلان

استاندار گیلان با اشاره به اینکه انتظار نمی رفت در این فصل که مهمترین زمان برای کارکردن در گیلان است سرعت کار تا این حد پایین باشد، خاطرنشان کرد: برای سال جاری ساخت مسکن طبق تعهدات باید انجام شود این در حالیست که هنوز کارها در حد مناسب شروع نشده است.

عباسی اظهار کرد: انتظار دارم بسترهای بیشتری برای ساخت مسکن در چارچوب دولت برای خانه دار شدن جوانان و اقشار کم درآمد فراهم شود.

شروع کار ساخت مسکن ملی حتی در شهرهای بدون متقاضی   

وی تصریح کرد: اگر در شهرستانی زمین هست و متقاضی برای مسکن نیست کارها را متوقف نکنید ممکن است از شهرستان های همجوار متقاضی پیدا شود.

وی به عزم دولت برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور اشاره کرد و افزود: باید سهم گیلان نیز محقق شود و برای تحقق این امر ساخت مسکن ملی در دست اندازهای اداری نباید گیر نکند.

استاندار گیلان گفت: کاسته شدن سرعت ساخت مسکن، گرانی مسکن را  بر مردم تحمیل خواهد کرد ضمن اینکه زمان بر شدن ساخت مسکن ملی باعث می شود قیمت تمام شده هر واحد مسکن ملی  افزایش و قدرت خرید مردم کاهش  یابد.

ساخت مسکن در گیلان هنوز سنتی است

عباسی ادامه داد: متاسفانه ساخت و سازهای مسکن در گیلان هنوز سنتی است و هیچ فرقی با ۵۰ سال قبل ندارد. باید از مصالح ساختمانی مدرن و به روز در ساخت مسکن ملی بهره گرفته شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه چندین ماه از اعلام ساخت نهضت مسکن گذشته  و پیشرفت های کاری و فیزیکی در این زمینه در گیلان کم است، گفت: باید به تعهدات عمل کنیم و قول دولت باید در استان اجرایی شود. هیچ کوتاهی را در ساخت مسکن ملی نمی بخشم و مبادا سهل انگاری شود.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×