» آخرین اخبار » گیلان » قانون رتبه‌بندی فرهنگیان مانند سیستم دانشگاهی اجرایی می‌شود

قانون رتبه‌بندی فرهنگیان مانند سیستم دانشگاهی اجرایی می‌شود

اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز پنجمین پاسداشت زحمات مدیران ادارات آموزش و پرورش استان گیلان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مناسبت هفته گرامی داشت معلم در سالن همایش کارگاه هنر سروش رشت برگزار شد؛ نشستی دوستانه و صمیمی که به بهانه «معلم» مدیران و روئسای ادارات آموزش و پرورش استان را طی ادوار گذشته دور هم جمع کرد. 

نشست امروز فرهنگیان و معلمان گیلان، مهمانی ویژه داشت، معلمی که خود زمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بود و بعد از آن، چندین دوره نمایندگی مردم را در خانه ملت نیز برعهده داشت. 

جبار کوچکی نژاد نماینده چهار دوره مردم شهرستانهای رشت و خمام در مجلس، نماینده‌ای که چندین سال در کمیسیون تخصصی آموزش و پرورش تلاش کرد با بهره‌گیری از تخصص و تجارب کسب کرده، علاوه بر پذیرفتن وکالت احقاق حقوق عامه مردم، مشکلات معلمان و فرهنگیان را نیز مرتفع کند. 

کوچکی نژاد در نشست صمیمی با جمعی از معلمین و فرهنگیان ابتدا به طرح رتبه‌بندی فرهنگیان اشاره کرد و این طرح را تحولی بزرگ در نظام آموزش و پرورش دانست. 

به گفته نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، حق شغل و شاغل و فوق العاده از حکم حقوقی آموزش و پرورش حذف شده و قانون رتبه‌بندی فرهنگیان مانند سیستم دانشگاهی اجرایی می‌شود. 

وی همچنین از اجرای یک مرحله همسان‌سازی در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: مقرر شده امسال نیز یک مرحله دیگر از همسان‌سازی مطابق تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ اجرایی شود. 

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه دولت فعلی به آموزش و پرورش، توجه ویژه نکرده و در گذشته نیز شرایط همین‌طور بوده، افزود: به اعتقاد من وزیر آموزش و پرورش باید شیخ الوزرا باشد. 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی همچنین اشاره‌ای به اوضاع اقتصادی کشور، مسائل مربوط به ارز ترجیحی و همچنین یارانه‌ها کرد و گفت: دولت مکلف به صدور کارت الکترونیکی برای مردم است و در همین محل نیز ۵۰۰ هزار میلیارد تومان باید به حساب مردم پول واریز کند. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه خانه ملت به شدت نگران وضعیت فعلی است، بیان کرد: متاسفانه در کشور ما شاهد بودیم که عده‌ای با ارز ۴۲۰۰ تومانی غذای سگ وارد کرده‌اند که معتقدیم باید این افراد شناسایی و به شدت مجازات شوند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست، پنجمین گردهمایی مدیران و فرهنگیان در آموزش و پرورش را حایز اهمیت بر شمرد و اظهار کرد: ما نیازمند تجارب همه مدیران در آموزش و پرورش برای رشد و اعتلای نظام آموزش و پرورش هستیم. 

به اعتقاد محمد فائزی، علم و عالم خوب است و باید فرهنگی این فضایل را در معیشت خود نیز ببیند. 
وی با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در نظام آموزش و پرورش بیان کرد: رتبه‌بندی فرهنگیان در راستای منزلت اجتماعی فرهنگیان است و بازگشت حرمت معلم است که تمدنی انسان ساز را به آموزش و پرورش برمی‌گرداند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از مواجهه نظام آموزش و پرورش با برخی مسایل آسیب‌زا خبر داد و با اشاره به اینکه اولیا در گذشته دانش آموز را به صورت کامل به مدرسه و مدیر آن می‌سپرد، تصریح کرد: امروز شاهدیم به سبب کوچکترین مسئله‌ای اولیا معلم را تهدید می‌کند در حالیکه همه می‌دانیم ابزار تمدنسازی معلم است و این افقی که ابن سینا، ابوریحان و خوارزمی ساخته و رهبری هم به دنبال آن است باید در آموزش و پرورش با قدرت دنبال شود. 

گفتنی است در این نشست، تعدادی از فرهنگیان و مدیران سابق آموزش و پرورش گیلان به بیان دیدگاه ها، نظرات و همچنین مطالبات حوزه معلم و منزلت اجتماعی فرهنگیان نیز پرداختند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *