» آخرین اخبار » گیلان » ۱۳۰ معلم نمونه شهرستان مرزی آستارا تجلیل شدند

۱۳۰ معلم نمونه شهرستان مرزی آستارا تجلیل شدند

اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان معلمان نمونه مدارس دولتی و غیر دولتی شهرستان مرزی آستارا به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم تجلیل شدند.

عنایت رضایی پور در آیینی که به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا و با حضور مسئولان و جامعه فرهنگی شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه مدرسه شریف‌ترین مکان برای تعلیم و تربیت است و معلمان به عنوان پیشران جامعه دانش بنیان نقش ویژه ای در توسعه کشور و هدایت جوانان دارند، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت به عنوان رکن اصلی در فرآیند تولید علم و دانش بنیان از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

وی بر ضرورت تکریم همه جانبه از مقام معلم و جایگاه علم، دانش و فرهنگ تاکید کرد و افزود: معلم محور وحدت آفرینی و هدایت بخشی جامعه بوده و به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه نزد خداوند متعال جایگاه والایی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه آستارا نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه مقام معلم گفت: جایگاه معلم به عنوان مهمترین عنصر در هویت سازی فرهنگی و تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی از قداست بسیار بالایی برخوردار است و همه ما مدیون معلمان هستیم.

وی افزود: مقام معلم از برجسته‌ترین مقامات در دین مقدس اسلام است.

به گزارش ایسنا، اجرای گروه سرود، کلیپ و تجلیل از معلمین و مدیران نمونه منطقه ای و آموزشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی مدارس دولتی و غیر دولتی آستارا، اجرای شعر توسط دانش آموزان و تجلیل از بازنشستگان فرهنگی از دیگر بخش‌های این آیین بود. شهرستان مرزی آستارا با بیش از ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان قرار دارد و ۲۰۰۰ معلم در ۱۶۰ مدرسه دولتی و غیردولتی به بیش از ۱۸ هزار دانش آموز تدریس می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×