» دسته‌بندی نشده » رئیسی صادقانه مسئولیت شفاف‌سازی یارانه آرد را برعهده گرفته است

رئیسی صادقانه مسئولیت شفاف‌سازی یارانه آرد را برعهده گرفته است

اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۱ 0۰


علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت:‌ سال‌هاست که یارانه پنهان در اقتصاد کشور ما ترک‌تازی می‌کند و ما شاهد سوء استفاده سودجویان از این یارانه پنهان هستیم.

وی افزود: کشورهای دیگری هم که برای حمایت از اقشار ضعیف یارانه پنهان را در دستور کار داشتند امروز برای مقابله با مفاسد در این حوزه رو به شفاف‌سازی یارانه‌ها آورده‌اند و اقدام دولت آقای رئیسی در این زمینه قابل تقدیر و قابل حمایت است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: ما دیدیم که آقای رئیسی صادقانه ایستاد و مسؤولیت شفاف‌سازی یارانه آرد را بر عهده گرفت. این اقدام اقدامی پسندیده است چرا که جلوی سوء استفاده سودجویان از یارانه پنهان را می‌گیرد.

بابایی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که باید دولت با اطلاع‌رسانی دقیق و درست و اقنا‌سازی مردم فضای جامعه را برای انجام این کار آماده کند و بهتر بود از هفته‌ها و ماه‌های قبل این کار انجام می‌شد.

وی افزود: اگر دولت این کار را انجام ندهد و کنترل و نظارت به منظور مقابله با گرانی کالاها نداشته باشد سودجویان و سوء‌ استفاده‌کنندگان با فشار بر مردم از طریق افزایش قیمت‌ها باعث خواهند شد تا شفاف‌سازی یارانه‌ها ثمره لازم را برای مردم نداشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: مجلس نیز در مصوبه خود در بودجه ۱۴۰۱ دست دولت را برای نحوه هزینه‌کرد منابع آزاد شده از این بخش باز گذاشته است.

انتهای پیام/

 




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *