» آخرین اخبار » گیلان » حجم بی‌سابقه مسافران ورودی به گیلان/ بیش از یک میلیون نفر به دیار میرزاکوچک‌خان سفر کردند

حجم بی‌سابقه مسافران ورودی به گیلان/ بیش از یک میلیون نفر به دیار میرزاکوچک‌خان سفر کردند

اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره حجم بی سابقه مسافران ورودی به استان گیلان اظهار کرد: با توجه به تعطیلات چند روزه عید سعید فطر مسافران زیادی به گیلان سفر کرده و این روند با شدت در حال انجام است.

وی با اشاره رشد ۹۰ درصدی ورور خودرو به استان گیلان گفت: بر اساس آمار در پنج روز گذشته سه هزار و ۴۶۸ هزار خودرو وارد استان گیلان شدند که در این ایام از سال بسیار بی سابقه است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان همچنین با اشاره به ورود بیش از یک میلیون مسافر به این استان در چند روز گذشته افزود: تاکنون یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۶۳۴ مسافر از طریق زمینی و هوایی وارد استان گیلان شدند که در این حوزه به نسبت مشابه سال گذشته با رشد ۸۷ درصدی مواجه بودیم.

جهانی اقتصاد استان گیلان را وابسته به حضور گردشگر دانست و تصریح کرد: طبق آمار به دست آمده 
اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی ۸۳.۲۵ درصدی می‌باشد که این امر نشان دهنده نقش مهم حضور گردشگر در اقتصاد استان است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به ظرفیت‌های تاریخی در استان گیلان بیان کرد: تا کنون چهار هزار و ۸۱۹ نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند که این امر نشان دهنده رشد ۷۰ درصدی در این حوزه است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *