» دسته‌بندی نشده » از جشنواره کمدی برای معلولین تا افتتاح بوستان ویژه اتیسمی‌ها/پیگیری افزایش جمعیت تهران

از جشنواره کمدی برای معلولین تا افتتاح بوستان ویژه اتیسمی‌ها/پیگیری افزایش جمعیت تهران

اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۱ 2۰


مدیرکل سلامت شهرداری تهران ویژه برنامه های هفته سلامت را تشریح کرد.

حمید صاحب در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح برنامه های هفته سلامت با بیان اینکه سرمایه گذاری برای ایجاد خدمات بهداشتی اولیه با کیفیت، قابل دسترسی و عادلانه اولین گام در راستای داشتن جامعه سالم است، گفت: هفته سلامت فرصتی است تا اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی شهروندان و همچنین نقش مشارکت مردم و همکاری نهادهای دولتی و غیردولتی برای ارتقای سلامت شهروندان مورد تأکید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این هفته زمان مناسبی است تا سازمان های متولی حوزه سلامت در جهت دهی فعالیت ها و برنامه های حوزه سلامت هم افزا و هم سو گام بردارند، گفت: هفته سلامت با مشارکت واحدهای تابعه و مناطق ۲۲ گانه شهرداری از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود که اهداف ما ارتقای سطح کمی و کیفی سلامت، حضور تمامی گروه های شهروندی و مشارکت از برنامه های سلامت محور است.

صاحب در روزشمار هفته سلامت گفت: شنبه ۱۷ اردیبهشت با عنوان نقش مردم، مسئولین و سمن ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت نامگذاری شده، یکشنبه ۱۸ اردیبهشت دستیابی به انرژی پاک با کمک مردم، مسئولین و سمن ها، دوشنبه ۱۹ اردیبهشت با عنوان  نقش مردم، مسئولین و سمن ها در مدیریت حوادث و بلایا تعیین شده است و همچنین سه شنبه ۲۰ اردیبهشت نقش مردم، مسئولین و سمن ها در ارتقای سلامت خانواده و جوانی جمعیت، چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت نقش مردم، مسئولین و سمن ها در تولید پاک و مدیریت پسماند، پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت نقش مردم، مسئولین و سمن ها در تغذیه سالم از مزرعه تا سفره و جمعه ۲۳ اردیبهشت نقش مردم، مسئولین و سمن ها در کاهش و کنترل مصرف دخانیات نامگذاری شده که با کمک وزارت ورزش، وزارت بهداشت، مناطق ۲۲ گانه و کانون های اجتماع محور سلامت برگزار می شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در تشریح برنامه ها و اقدامات گفت: افتتاحیه هفته سلامت با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ و در پارک شهر برگزار می شود و در روز جمعه ۲۳ اردیبهشت نیز پیاده روی سلامت با حضور مدیران و شهروندان خواهیم داشت. همچنین جشنواره کمدی نشسته خواهیم داشت که در این طرح که ویژه افراد دارای معلولیت است سعی شده که معلولان بااستعداد و علاقه مند به اجرای کمدی را شناسایی کرده و بعد از ارزیابی و استعدادیابی در دوره های آموزشی، شرکت داده خواهند شد.

وی با اشاره به رژه پرچمداران سلامت، افتتاحیه تورهای گردشگری برای افراد دارای معلولیت و سالمندان و همچنین ایجاد باشگاه نشاط سالمندان گفت: همچنین با همکاری شهردای منطقه ۲ از بوستان ویژه کودکان دارای اختلال اتیسم در بوستان نهج البلاغه بهره برداری می شود و همچنین مراسم افتتاحیه سه شنبه های سلامت مساجد در ۳۵۳ مسجد سطح محلات با برپایی یک میز خدمات سلامت محور اجرا می شود و همچنین جشنواره «سرحال شو» ویژه جشنواره آثار سالمندان در مناطق ۲۲ گانه برگزار می شود که سالمندان می توانند عکس، نقاشی، هنرهای دستی و… خود را به ادارات سلامت مناطق ارائه کنند. همچنین جشنواره «حال خوب» ویژه هزاران کودک کم برخوردار اعم از کودکان کار، کودکان نیازمند، ۱۹ اردیبهشت ماه در بوستان بهاران برگزار می شود.

صاحب افزود: جام فوتسال مدافعان سلامت، برپایی گذر سلامت، ویدئومپینگ برج آزادی با شعار هفته سلامت، ارائه خدمات روانشناختی به خانواده های نیازمند، راه اندازی پرتابل آموزشی کودکان و نوجوانان و برگزاری کارگاه های آموزشی از دیگر برنامه های این هفته است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه برای شرکت ها و سازمان های شهرداری تهران نیز برنامه هایی در نظر گرفته شده است، گفت: مطالعات نشان می دهد که وارد فاز کاهش جمعیت شده ایم به گونه ای که رشد جمعیت متولدین در شهر تهران به شدت کاهش پیدا کرده است و این یک فاجعه است و تصمیم داریم در قرارگاه جمعیت مسئله جمعیت را پیگیری کنیم تا نرخ جمعیت افزایش یابد.

وی همچنین از توسعه کانون های سلامت در محلات خبر داد و گفت: ما فعالانه در حوزه سلامت حضور داریم و نسبت به آموزش کنشگران سلامت در محلات شهر تهران اقدام کردیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×