» آخرین اخبار » گیلان » از حضور گردشگران نوروزی در سواحل آزاد شده گیلان تا رشد ۳۰ درصدی گردشگران خارجی

از حضور گردشگران نوروزی در سواحل آزاد شده گیلان تا رشد ۳۰ درصدی گردشگران خارجی

اردیبهشت ۹, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان استاندار گیلان دستور صریح رئیس‌جمهوری مبنی بر آزادسازی سواحل از تصرفات را یادآور شد و ادامه داد: در ایام نوروز امسال، هم وطنان توانستند از دریا و زیبایی‌های آن بهره ببرند.

اسدالله عباسی در مراسم تجلیل از دستگاه‌های عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان گیلان، با اشاره به ظرفیت های غنی و پرشمار استان در بخش گردشگری، وجود این پتانسیل ها را موجب انتخاب شدن گیلان به عنوان مقصد سفر هم‌وطنان عنوان و اظهار کرد: آیین های بومی – محلی، تنوع غذایی متنوع و کم‌نظیر، صنایع دستی اصیل، شرایط زیست بوم و اقلیمی، ساحل دریا و جنگل های بکر و طبیعی گیلان از جمله مولفه هایی‌ست که منجر به انتخاب استان به عنوان هدف گردشگری می‌شود.

وی به صنایع دستی گیلان که ثبت ملی و نیز ثبت جهانی شده، اشاره و تاکید کرد که باید از فراموشی صنایع دستی اصیل جلوگیری، کارگاه های ساخت این صنایع، فعال و از هنرمندان این عرصه حمایت و از ورود کالاهای غیر اصیل و عرضه آن جلوگیری شود.

استاندار گیلان جنگل‌های هیرکانی را از دیگر موهبت‌هایی عنوان کرد که شهرت جهانی دارند و حفاظت از آنها را مورد تاکید قرار داد و شناسنامه دار کردن درختان را یکی از اقدامات در بخش حراست از عرصه های جنگلی ذکر کرد.

عباسی دستور صریح رئیس‌جمهوری مبنی بر آزادسازی سواحل از تصرفات را یادآور شد و ادامه داد: در ایام نوروز امسال، هم وطنان توانستند از دریا و زیبایی‌های آن بهره ببرند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از دریا و نیز با اشاره به در پیش بودن فصل گرما و گردشگری، به فرمانداران شهرستان‌های ساحلی تکلیف کرد گزارشی از اقدامات انجام شده در این خصوص ارائه کنند.

استاندار گیلان همچنین به شهرداران تاکید کرد با اندیشه های خلاقانه و زمینه‌سازی برای مشارکت فعالانه سرمایه گذاران در حوزه ساحل، امکان بهره مندی بهتر مردم از این نعمت را فراهم سازند.

وی عملکرد دستگاه‌هایی که در ایام نوروز در ستاد تسهیلات خدمات سفر استان، خدمت رسانی کردند را مطلوب ارزیابی و اضافه کرد: اقدامات انجام شده، مستندسازی و نقاط قوت و ضعف شناسایی شود.

بازدید ۷۲۲ هزار مسافر از موزه ها و بناهای تاریخی و طبیعی گیلان

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان نیز، با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان، گفت: در ایام نوروز امسال و از زمان آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی گیلان هفت میلیون و ۱۷۸ هزار و ۲۷۶ گردشگر به استان گیلان سفر کرده است.

وی افزود: آمارها نشان‌دهنده اقامت سه میلیون و ۷۲۰ هزار و ۴۶۵ نفر/شب اقامت در مراکز رسمی تحت نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان بوده که این عدد ۲۰۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از ورود یک میلیون و ۴۵۳ هزار خودرو به استان و خروج یک میلیون و ۹۸۵ هزار خودرو از استان خبر داد و بیان کرد: محورهای قزوین – رشت و اردبیل – آستارا پرترددترین محورهای گیلان بودند.

جهانی با اشاره به بازدید ۷۲۲ هزار مسافر از موزه ها و بناهای تاریخی و طبیعی گیلان، گفت: ۳۷۱ گردشگر خارجی نیز از کشورهای جمهوری آذربایجان، چین، روسیه، لبنان و سایر کشورهای عربی وارد گیلان شدند که رشد ۳۰ درصدی را نشان می دهد.

فریبرز مرادی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان نیز در ادامه، از ثبت تردد یک میلیون و ۵۳۹ هزار خودرو توسط ۴۲ دستگاه ترددشمار استان در ایام نوروز خبر داد و عنوان کرد: بیشترین میزان ورودی و خروجی خودرو از طریق محور آزادراه قزوین – رشت انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در مجموع ۱۶۷ هزار مسافر نوروزی توسط وسایط نقلیه جاده‌ای به گیلان تردد داشتند، تصریح کرد: در نوروز امسال ۴۳ هزار نفر از طریق راه‌آهن، ۸۲ هزار نفر از طریق تردد دریایی و ۱۶۲۰ نفر از طریق هوایی وارد استان گیلان شدند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×