» آخرین اخبار » گیلان » تصویب ۲ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس آستارا

تصویب ۲ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس آستارا

اردیبهشت ۸, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، فرماندار شهرستان آستارا ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل آموزش و پرورش اظهار کرد: در جریان سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان آستارا دومیلیارد تومان برای تجهیز مدارس مصوب شد که امیدواریم نسبت به تخصیص آن اقدام شود. 

عنایت رضایی‌پور با اشاره به اینکه در آستانه هفته معلم قرار داریم و جامعه باید این روز را درک کند، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد، بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی برنامه‌های پیشنهادی خود را جهت جمع‌بندی به دبیرخانه ستاد گرامی‌داشت هفته معلم ارسال کنند. 

نماینده عالی در دولت شهرستان آستارا با بیان اینکه درخصوص تزویق واکسن کرونا به دانش‌آموزان باید مدرسه به مدرسه عمل کنیم، افزود: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان طبق زمان‌بندی اعلام‌شده از سوی آموزش و پرورش جهت تزریق واکسن به دانش‌آموزان از شنبه در مدارس حضور داشته باشند. 

رضایی‌پور با اشاره به ضوابط و قوانین اردوهای برون‌شهرستانی بیان کرد: اگر قرار است اردوهای برون‌شهرستانی در سطح مدارس برگزار شود باید مراقبت‌های ویژه دراین‌خصوص از سوی مدیر و عوامل اجرایی مدرسه لحاظ شد تا خطری سلامت جانی و روحی دانش‌آموزان را تهدید نکند. 

احترام معلم در برخی از مدارس از بین رفته است
امام‌جمعه آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل آموزش و پرورش با بیان اینکه احترام معلم در برخی از مدارس از بین رفته است، اظهار کرد: بازخوردهای خوبی درخصوص بازگشایی تمام حضوری مدارس صورت‌نگرفته و بسیاری از فرهنگیان از نحود برخورد دانش‌آموزان ناراضی هستند. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد باقری ارومی با بیان اینکه دانش‌آموزان قبل از ورود به حوزه علمیه باید با فضای معنوی مساجد آشنا شوند، افزود: برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان در حوزه علیمه کار اشتباهی است؛ چراکه دانش‌آموزی که مسجد ندیده می‌خواهیم او را وارد حوزه علمیه بکنیم. 

امام‌جمعه آستارا با اشاره به اینکه برخی از فرهنگیان در کلاس درس صحبت‌هایی را علیه دین و نظام مطرح می‌کنند، تصریح کرد: خوب نیست معلمی که نان و نمک جمهوری اسلامی ایران را می‌خورد در کلاس درس دانش‌آموزان را به دین‌گریزی تشویق و علیه نظام و انقلاب بدگویی کند. 

رقابت ۶۳۶ داوطب در آزمون استخدامی 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل آموزش و پرورش اظهار کرد: نگاه معلم به افکار عمومی، خانواده‌ها و مسؤولین هست و در این ایام انتظار فرهنگیان از مسؤولین این است که با حضور در مدارس روز معلم را به آن‌ها تبریک بگویند. 

سیدسجاد موسوی زمان برگزاری آزمون استخدامی را پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت ماه جاری دانست و گفت: برای این آزمون سه حوزه امتحانی پیش‌بینی‌شده که ۳۵۶ داوطلب در روز اول و ۲۸۰ نفر نیز در روز دوم برای قبولی در آزمون استخدامی با یک‌دیگر به رقابت می‌پردازند. 

وی با بیان اینکه چالش‌هایی را پس از بازگشایی تمام حضوری مدارس شاهد بودیم که یکی از این چالش‌ها انتشار فیلم تنبیه‌بدنی دانش‌آموزی در فضای مجازی بود، افزود: خوشبختانه این موضوع با ورود به موقع وزیر آموزش و پرورش ختم به خیر شد. 

نازلی بدری مسؤول نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه فوق تعداد سوادآموزان نهضت سوادآموزی این شهرستان را ۶۴۷ نفر در قال ۹۵ کلاس درس دانست و اظهار کرد: ۱۳۸ نفر در دوره سوادآموزی، ۳۲۶ نفر در دوره تحکیم و ۱۸۳ نفر در دوره انتقال مشغول به تحصیل هستند. 

انتهای پیام /۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *