» دسته‌بندی نشده » بچه‌ها در چه درس‌هایی «نیاز به تلاش بیشتر» دارند؟ + جزئیات

بچه‌ها در چه درس‌هایی «نیاز به تلاش بیشتر» دارند؟ + جزئیات

اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱ 0۰


رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری، اظهار کرد: دانش‌آموزان حدود ۲۵ ماه به دلیل کرونا دور از مدرسه و آموزش حضوری بودند هرچند که با تلاش معلمان، آموزش مجازی به دانش‌آموزان ارائه می‌شد و آموزش تلویزیونی هم در جریان بود، اما هیچکدام از این موارد جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۲۸۰ درس دانش‌آموز «نیاز به تلاش بیشتر» دارند؛ این آمار درس دانش‌آموز است یعنی ممکن است یک دانش‌آموز در چند درس نیاز به تلاش بیشتر داشته باشد؛ به عبارت دیگر تعداد دانش‌آموزان نیازمند تلاش  به ازای هر درس تکرار شده است و اگر دانش‌آموزی دو یا سه درس نیازمند تلاش داشته باشد به ازای هر درس جداگانه در آمار تکرار شده است.

*بیشترین مشکل دانش‌آموزان در درس‌های فارسی، ریاضی، علوم تجربی و مطالعات اجتماعی

حکیم‌زاده ادامه داد: در پایه اول ابتدایی، ۲۴۷ هزار و ۲۰۴ درس دانش‌آموز، در پایه دوم ابتدایی ۲۲۴ هزار و ۴۲۷ درس دانش‌آموز، در پایه سوم ابتدایی ۲۲۷ هزار و ۱۸۳ درس دانش‌آموز، در پایه چهارم ابتدایی ۲۸۳ هزار و ۱۵۹ درس دانش‌آموز، در پایه پنجم ابتدایی، ۲۹۹ هزار و ۱۵۰ درس دانش‌آموز و در پایه ششم ابتدایی ۳۵۸ هزار و ۱۵۷ درس دانش‌آموز نیاز به تلاش بیشتر هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بیشترین مشکل دانش‌آموزان به ترتیب در درس‌های فارسی، ریاضی، علوم تجربی و مطالعات اجتماعی است. 

وی ادامه داد: در درس فارسی، به ترتیب دانش‌آموزان پایه اول و دوم مشکل دارند اما در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه‌های ششم، پنجم و چهارم مشکل دارند؛ در درس علوم تجربی نیز دانش‌آموزان‌های پایه‌های ششم، پنجم و چهارم مشکل دارند.

*فاز دوم طرح جبران و تثبیت در حال اجراست

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: فاز دوم طرح جبران و تثبیت، بر اساس نتایج ارزشیابی نوبت اول و عملکرد دانش‌آموزان در مدرسه در حال اجراست که دستورالعمل آن را به سراسر کشور برای مرحله دوم فرستادیم و اعلام کردیم دانش آموزانی که دارای ضعف تحصیلی هستند در طرح جبران و تثبیت، جلسات آموزش جبرانی داشته باشند که این ضعف‌ها تا حدودی جبران شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌ای را  تحت عنوان «نذر آموزش» داریم که دانشجویان داوطلب حضور دارند و از ظرفیت‌شان برای جبران ضعف یادگیری دانش‌آموزان استفاده می‌کنیم.  

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *