» آخرین اخبار » گیلان » برگزاری یادواره ۴۱۸ شهید کارگر گیلان

برگزاری یادواره ۴۱۸ شهید کارگر گیلان

اردیبهشت ۵, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس بسیج کارگری گیلان، از برگزاری یادواره ۴۱۸ شهید کارگر گیلان خبر داد و بیان کرد: همایش تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه استان برگزار می شود.

سرهنگ عباس اسکندری در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج کارگران و کارخانجات، اظهار کرد: یاد و خاطره ۱۴ هزار شهید کارگری کشور و ۴۱۸ شهید کارگری گیلان را گرامی می داریم.

وی کارگران را رزمندگان جبهه اقتصادی کشور دانست و افزود: هفته بسیج کارگران فرصتی است تا تلاش های رزمندگان جبهه اقتصادی را به گوش جامعه برسانیم و از تلاش های آنان در عرصه تولید و صنعت تجلیل کنیم.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با اشاره به نامگذاری سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: کارگران نقش عمده ای در تحقق شعار سال ایفا می کنند.

اسکندری از برگزاری ۲۰۰ برنامه بزرگداشت هفته بسیج کارگران و کارخانجات در سطح ۱۸ حوزه و ۸۵ پایگاه مقاومت بسیج کارگری استان خبر داد و عنوان کرد: گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدا، محفل انس با قرآن، دیدار چهره به چهره با کارگران و رسیدگی به امورات کار و کارگری، برپایی میز خدمت تخصصی با حضور ادارات متولی امور کارگران و کارفرمایان و دیدار جمعی از کارگران و کارفرمایان نمونه با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان گیلان از جمله این برنامه هاست.

وی نامگذاری سال جاری را نشان دهنده  اهمیت توجه به تولید و اشتغال دانست و بیان کرد: بسیج کارگران و کارخانجات استان با همت حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج کارگری در شرکت ها و کارخانجات ماموریت ها و برنامه های ویژه را با محور دو طرح «شهید برونسی» و «شهید کریمی» دنبال می کند.

رئیس بسیج کارگری گیلان، فرهنگ سازی حمایت از تولید داخل در سطح استان را محور طرح شهید برونسی دانست و خاطرنشان کرد: طرح شهید کریمی نیز با محور رفع موانع تولید اجرا می شود.

وی با اشاره به پیش بینی برنامه های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و سازندگی و ورزشی در هفته کار و کارگر، اضافه کرد: تریبون نماز جمعه نقش مهمی در فرهنگ سازی تولید داخل و شانیت کارگران براساس آموزه های دینی دارد و لذا شاهد حضور کارگران و کارفرمایان بسیجی در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه هفته جاری خواهیم بود.

اسکندری، از برگزاری یادواره ۴۱۸ شهید کارگر گیلان خبر داد و بیان کرد: برگزاری نشست های سیاسی و بصیرتی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب و شعار سال و حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در دستور کار قرار دارد.

رئیس بسیج کارگری گیلان دیدار با کارگران از کار افتاده و برگزاری نشست های اخوت کارگری و کارفرمایی در شرکت ها و کارخانجات را نیز یادآور شد و بیان کرد: همزمان با ۱۱ اردیبهشت، روز جهانی کارگر همایش تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه استان را برگزار خواهیم کرد؛ همچنین به منظور ترویج فرهنگ ایثار و کار خالصانه «شیفت ایثار» در شرکت ها و کارخانجات برگزار می شود.

وی با بیان اینکه با کمک شرکت ها و کارخانجات اقدام به توزیع بسته های معیشتی خواهیم کرد، گفت: در وصف شان و منزلت کارگران همین بس که بنا به فرموده رهبر انقلاب، خدا و رسولش از کارگر راضی است لذا باید فرهنگ کار و تولید را در استان گسترش دهیم و با شانیت بخشی به مقام کارگر زمینه ایجاد و تثبیت اشتغال را فراهم آوریم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×