» دسته‌بندی نشده » بهبود کامل تنها ۲۹ درصد بیماران کووید-۱۹ در انگلیس

بهبود کامل تنها ۲۹ درصد بیماران کووید-۱۹ در انگلیس

اردیبهشت ۴, ۱۴۰۱ 1۰


نتایج یک مطالعه در انگلیس نشان می‌دهد: فقط ۲۹ درصد از بیماران کووید-۱۹ بستری شده در بیمارستان طی یک سال به طور کامل بهبود یافته‌اند.

به گزارش ایسنا، نتایج بررسی انجام شده در انگلیس نشان می دهد که کووید طولانی مدت ممکن است به یک بیماری رایج تبدیل شود.

در این مطالعه که بیش از ۲۳۰۰ نفر حضور داشتند، مشخص شد احتمال بهبودی کامل زنان ۳۳ درصد کمتر از مردان است. همچنین مشخص شد که احتمال بهبودی کامل افراد چاق نصف است، علاوه بر این، احتمال بهبودی کامل در افرادی که در مدت حضور در بیمارستان به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داشتند ۵۸ درصد کمتر بوده است.

در این بررسی سلامت افراد مبتلا به کووید که بین مارس ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ از ۳۹ بیمارستان در انگلیس مرخص شده بودند، مورد ارزیابی قرار گرفت و سپس روند بهبود ۸۰۷ نفر از آنها در مدت پنج ماه و یک سال بعد بررسی شد.

در این مطالعه آمده است تنها ۲۶ درصد پس از پنج ماه، بهبودی کامل را گزارش کردند و این آمار پس از گذشت یک سال فقط کمی افزایش یافت و به ۲۸.۹ درصد رسید.

به گزارش هندوستان تایمز، متخصصان با بیان اینکه شایع ترین علائم کووید طولانی شامل خستگی، درد عضلانی، کم خوابی، کند شدن سرعت حرکت بیمار و تنگی نفس بود، هشدار دادند: بدون درمان موثر، کووید طولانی مدت می تواند به یک بیماری بسیار شایع تبدیل شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×