» دسته‌بندی نشده » طب سنتی و طب اسلامی ذیل وزارت بهداشت باشند

طب سنتی و طب اسلامی ذیل وزارت بهداشت باشند

اردیبهشت ۴, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/لرستان عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: طب سنتی کلاسیک در تمام دنیا تدریس می‌شود و هیچ موقع مخالف طب سنتی کلاسیک نیستیم بلکه مخالف شیادیگری هستیم.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با طب سنتی مخالف نیستیم بلکه با طب اسلامی مخالفیم که خودش به عنوان یک سازمان جداگانه باشد.

وی ادامه داد: تاکید داریم که طب سنتی و طب اسلامی باید در ذیل وزارت بهداشت باشند چراکه متولی سلامت مردم وزارت بهداشت است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چندین بار این طرح توسط روحانیت از قم مطرح می‌کردند و کمیسیون بهداشت با ۱۰۰ درصد کار مخالف بود چراکه متولی بهداشت باید یک وزارتخانه باشد.

ابراهیمی گفت: اگر طب اسلامی و طب سنتی مواردی دارند در ذیل یکی از معاونت‌های وزارت بهداشت قرار گیرد در حال حاضر دانشکده طب سنتی و استاد آن را داریم.

وی اضافه کرد: چرا اصرار داریم طب سنتی به یک سازمان جداگانه تبدیل شود و اجازه دهیم به هر کسی مجوز داده شود این خیانت به مردم است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر در طب سنتی زوار از دست وزارت بهداشت در برود و هرکسی مجوز طب سنتی بگیرد این کار نه علمی و نه منطقی است.

ابراهیمی عنوان کرد: در بحث حجامت خون مویرگ سیاهرگی گرفته می‌شود و کسانی که خون غلیظ دارند و عوارض ناشی از آن کاهش یابد و این درحالیست که موثرین راه سد دفاعی در مقابل میکروب پوست سالم است و با حجامت پوست مخدوش می‌شود تا ۱۰۰ سی‌سی خون از بدن خارج می‌شود  و چه اشکالی دارد خون اهدا  و به جای ۱۰۰ سی‌سی، ۲۰۰  سی‌سی خون گرفته شود؛ حجامت در صدر اسلام قابل قبول بوده چون امکانات امروز اهدای خون وجود نداشته است.

وی بیان کرد: طب سنتی کلاسیک در تمام دنیا تدریس می‌شود و هیچ موقع مخالف طب سنتی کلاسیک نیستیم بلکه مخالف شیادیگری هستیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×