» آخرین اخبار » گیلان » زباله ابرچالش گیلان است/ خطری برای محیط زیست و سلامت مردم

زباله ابرچالش گیلان است/ خطری برای محیط زیست و سلامت مردم

اردیبهشت ۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، از زباله به عنوان ابرچالش گیلان یاد کرد و متذکر شد: در سفر هیئت دولت به گیلان معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پسماند تخصیص داده شد.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران به فرمان امام راحل، اظهار کرد: سپاه مولود انقلاب و امید دل ملت های آزاده و مستضعف جهان است.

وی سپاه پاسداران را شجره طیبه دانست و بیان کرد: مردم هیچگاه خدمات سپاه در عرصه های دفاعی و امنیتی و خدماتی و جهادی و عمرانی را فراموش نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان پشتوانه مردمی را مهمترین ویژگی سپاه دانست و افزود: سپاه از مردم و برای مردم است و بسیاری از پروژه ها و طرح ها و برنامه های کشور به دست فرزندان ملت در سپاه پاسداران عملیاتی می شود.

امام جمعه رشت، با اشاره به واکنش مسلمانان نسبت به اهانت به قرآن در سوئد، تصریح کرد: جسارت اهانت به قرآن توسط انسان های بی خرد و نادان از سوی مسلمانان بی پاسخ نماند.

وی قرآن را کتاب مقدس مسلمانان دانست و ادامه داد: دشمنان با توطئه های سخیف خود به دنبال تحریک احساسات دینی مسمانان هستند و می خواهند مسلمانان را به واکنش وادارند تا به اهداف اسلام هراسی خود برسند، اما خداوند حافظ اصلی قرآن بوده و دشمنان نابود می شوند.

آیت الله فلاحتی، از مسئولان خواست نسبت به مسئله پسماند اقدامات جدی داشته باشند و بیان کرد: ۴۰ سال است که زباله در سراوان ریخته می شود و مسئولان نیازمند همراهی مردم جهت اجرای طرح های پیش بینی شده هستند تا این معضل را حل کنیم.

وی مطالبه گری جامعه درباره مسئله پسماند را یک اصل دانست و گفت: مطالبه گری حق مردم است، اما نباید بهانه دست دشمن بدهیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، زباله سوز را نیاز گیلان برای مدیریت پسماند دانست و خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن زباله در گیلان تولید و این زباله ها روی هم انباشته می شود لذا تبدیل پسماندها به کود آلی باید در دستور کار قرار گیرد و مسئله تصفیه شیرابه بسیار مهم است، زیرا آلودگی زیست محیطی فراوانی به دنبال دارد.

امام جمعه رشت، زباله و پسماند را گریبان گیر گیلان و استان های شمالی دانست و اضافه کرد: این زباله ها فقط در سراوان مشکل ایجاد نکرده و محیط زیست استان ما را نابود می کند و سلامت مردم را به خطر می اندازد لذا مسئولان پیگیری روزانه درباره حل مسئله پسماند داشته باشند و عقب ماندگی ها را جبران کنند.

وی از زباله به عنوان ابرچالش گیلان یاد کرد و متذکر شد: در سفر هیئت دولت به گیلان معادل ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پسماند تخصیص داده شد؛ همچنین باید برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا در کنار زباله سوز هزینه کنیم.

آیت الله فلاحتی، همچنین به معضل حاشیه نشینی شهر رشت اشاره و تاکید کرد: سال های گذشته حاشیه نشینی شهر رشت بیشتر شده و در این راستا شهرداری نباید از محله های محروم این شهر غفلت کند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×