» آخرین اخبار » گیلان » برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۱۰۰۰ مسجد و هیئت مذهبی گیلان

برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۱۰۰۰ مسجد و هیئت مذهبی گیلان

فروردین ۳۱, ۱۴۰۱ 1۰


ایسنا/گیلان مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: مراسم شب‌های قدر در بیش از ۱۰۰۰ مسجد و حسینیه و هیئت مذهبی استان گیلان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: آیین پرفضیلت شب‌های قدر در بیش از ۱۰۰۰ مسجد و نقطه از استان با توجه به وضعیت فضای باز و سرپوشیده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در برگزاری مراسم شب‌های قدر اولویت با فضاهای باز است افزود: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده از طریق ستاد کرونای استان، مدارس، پارک‌ها و فضاهای عمومی در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار گرفته اند و هیئت هایی که نیاز به فضا دارند می‌توانند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مجوز لازم را دریافت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: مراسم شب‌های قدر در فضاهای بسته با یک سوم ظرفیت در مساجد و حسینیه ها و در شهرهای با وضعیت قرمز با محدودیت زمانی یک ساعت و نیم برگزار می‌شود؛ همچنین در شهرهای با وضعیت آبی محدودیت زمانی نداریم و مردم می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به نذورات در این شب‌ها، گفت: براساس دستوالعمل‌های ستاد کرونا مردم نذورات خود را در قالب بسته بندی تهیه و ارائه دهند و در محیط‌های بسته فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی با توجه به همکاری خوب کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی در برگزاری مراسم مذهبی افزود: توصیه می‌شود نذورات به سمت بخش درمان و همچنین آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هدایت شود.

مدیرکل تیلیغات اسلامی گیلان از مردم خواست برای شرکت در مراسم شب‌های قدر حتما قرآن، دعا و سجاده شخصی همراه داشته باشند تا با یک همگرایی و همدلی این شب ها را به خوبی و سلامتی پشت سر بگذاریم و از فضیلت ماه رمضان بهره‌مند شویم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×